10 دلیل متداول عدم موفقیت استارتاپ ها

1-عدم توجه به نیاز بازار

آنچه اغلب در صحنه استارتاپ می بینیم این است که تعدادی از شرکت ها معتقدند که اختراع آنها به قدری جذاب است که بازار برای آن گدایی می کند و پول شروع به گردش می کند . بیشتر بنیانگذاران استارتاپ کاملاً درک نمی کنند که محصول آنها چه چیزی می تواند در بازار به دست آورد - خصوصاً در مراحل اولیه. و این عدم توجه به بازار باعث شکست استارتاپها می شود.

2-عدم مهارت لازم برای تجارت - در بنیانگذاران و تیم

بسیاری از بنیانگذاران نمی توانند کاری را که برای راه اندازی یک تجارت لازم است انجام دهند. آنها باید علاوه بر تخصص حرفه ای خود ، در صنایعی دیگر تمرکز نمایند. این امر شانس موفقیت آنها را بالا می برد. مهارتهای شما باید با مهارتهای تیم شما تکمیل شود. همیشه کسی را داشته باشید که در فروش خوب باشد ، کسی که در مدیریت و دفترداری خوب باشد ، کسی که در بازاریابی خوب است و کسی که در توسعه محصول خوب است. اگر شما یا بنیانگذارانتان فاقد مهارت ها یا توانایی های لازم برای پیشرفت شرکت خود هستید ، حتماً آن نیازها را زود تشخیص دهید و مطالعه ، یادگیری و تجربه دانش نظری و عملی را تجربه کنید که می تواند در مقابل رقبای خود دست برتر را به شما بدهد. از خراب شدن شرکت خود جلوگیری کنید

3- نادیده گرفتن سرمایه

بسیاری از بنیانگذاران نوپا تکنسین و مهندس قلب هستند - به این معنی که می خواهند محصول یا راه حل مناسبی را برای یک مشکل ایجاد کنند و پس از آن راه اندازی می شوند و این می تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود وقتی که باید در سریعترین زمان ممکن از وجهی استفاده کنید تا شرکت شما بتواند درهای خود را باز نگه دارد. همیشه سعی کنید در مورد شرایط با تامین کنندگان خود مذاکره کنید . فقط در مورد ملزومات هزینه کنید و از هزینه های شرکت خود در آن مرحله غافل نشوید.

4-عدم تمایل به بازخورد و انتقاد از نمونه های اولیه

عدم دریافت بازخورد از مشتریان بالقوه معمولاً برای یک استارتاپ کشنده است. ما باید به نقاط قوت و ضعف خود را از دید مشتریان توجه کنیم

5-بازار ممکن است برای محصول شما آماده نباشد

استارتاپ هایی که بسیار زودتر از موعود، قبل از آنکه بازار یا تکنولوژیی برای انها وجود داشته باشد آغاز به کار میکنند. یا آنهایی که بسیار دیر دست به کار شده اند و آغاز دیرهنگامی دارند. هر دو دچار شکست خواهند شد

6-تیم ضعیف ، رهبری ضعیف

در هر مرحله ، یک رهبر خوب دارای کاریزما و سابقه کار است تا از یک دیدگاه قانع کننده برای شرکت و آینده آن الهام بگیرد و کارمندان متعهد به تحقق  چشم انداز شرکت کمک می کنند

7- عدم علاقه واقعی به بازار محصول

برای اینکه بتوانید یک مؤسس موفق باشید ، باید حدود 60 تا 90 ساعت در هفته را با هزینه ای بسیار اندک یا بدون هزینه صرف کنید تا استارتاپ شما به کار بیفتد. کار سخت و کارآمد ممکن نیست مگر اینکه به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید و در ساخت آن تلاش کنید. انجام این کار امکان پذیر نیست اگر شما 100٪ متعهد نباشید که زندگی و کار مشتریان بالقوه را با ارائه محصول یا خدمات شرکت خود بهبود بخشید. استارتاپ خود را در جهت حل مشکلی که به آن صادقانه و عمیق اهمیت می دهید تغییر دهید. بسیاری از اوقات ، این یک مشکل کم اهمیت یا مشکلی است که هنوز کسی برطرف نکرده است و باعث می شود افراد بخواهند شرکت های خودشان را راه اندازی کنند و راه حلی برای آن مشکل ارائه دهند - و در صورتی که چندین نفر دیگر این مشکل یا نگرانی مشابه را داشته باشند ، شرکت شما به یک شرکت معتبر تبدیل می شود.

8-عدم توانایی در افزایش سرمایه

جمع آوری کمک های مالی در یک محیط استارتاپ چیزی است که حداقل به 6 ماه سابقه فعال ، جلسات ، تماسها و بازدیدها نیاز دارد.

حداقل باید دو نفر باشند  که مسئولیت جمع آوری منابع مالی را بر عهده بگیرند و هر دو هفته به تیم گزارش دهند 

9- بازاریابی ضعیف

مهم نیست که محصول شما چقدر عالی باشد ، اگر کسی از آن چیزی نفهمد ، خراب می شود. بازاریابی ضعیف (یا فروش) دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری از استارتاپ ها است. در ابتدا لزوماً به یک تیم روابط عمومی حرفه ای احتیاج ندارید ، اما باید در رسانه های اجتماعی و مطبوعات مربوط به شرکت و محصولات خود ایجاد حواشی کنید. اگر شرکت شما نتواند به طور صحیح بازاریابی را مدیریت کند ، هیچ کس از محصول شما آگاهی نخواهد داشت ، بنابراین هیچ کس آن را خریداری نخواهد کرد. گسترش این کلمه ممکن است برای برخی از بنیانگذاران و تیمهای فنی بیشتر وقت تلف کند ، اما بقا برای یک تجارت اساسی است.

10-نادیده گرفتن آنچه مشتریان شما می خواهند

برای راه اندازی یک محصول با داوام گرفتن بازخورد از مشتریان مهم است .باید پلی ارتباطی با مخاطبان خود بسازید و تغییراتی در محصول ایجاد کنید که باعث می شود مشتریان شما به نسخه های بعدی محصولات و خدمات شما متصل شوند.