5 اشتباه رایج درباره الکسا

سیستم رتبه بندی الکسا برای اولین بار در سال 1998 معرفی شد و مانند بسیاری از مواردی که مدتی است وجود دارد ،تصورات مختلفی پیرامون آن شکل گرفته است. آنچه در ادامه می آید ، تصورات غلط رایج در مورد رتبه ترافیک الکسا و همچنین چند نکته در مورد چگونگی ارتقاء رتبه خود است.

  1. الکسا فقط میزان ترافیک افرادی را که نوار ابزار Alexa را نصب کرده اند اندازه گیری می کند. درست نیست! صفحه اندازه گیری الکسا مبتنی بر یک مجموعه بسیار بزرگ و متنوع از افزونه ها و افزونه های مرورگر است. نوار ابزار Alexa فقط یکی از بسیاری از برنامه های افزودنی مرورگر است که شامل داده های Alexa است. و ، برای سایتهایی که کد گواهینامه الکسا را نصب کرده اند ، الکسا مستقیماً میزان ترافیک را از بین همه بازدید کنندگان وب سایت اندازه گیری می کند که آیا برنامه افزودنی مرورگر نصب شده است یا خیر.
  2.  الکسا فقط بازاریاب های اینترنتی و صاحبان سایت را اندازه گیری می کند. درست نیست! صفحه ترافیک الکسا مبتنی بر میلیون ها نفر است که از بیش از 25000 برنامه افزودنی مرورگر مختلف استفاده می کنند و مورد توجه مخاطبان گسترده قرار می گیرند.
  3. نصب ویجت الکسا باعث بهبود رتبه شما خواهد شد. خیر ، ویجت های رتبه الکسا به شما امکان می دهند رتبه سایت خود را به بازدید کنندگان سایت خود ارتقا دهید. از ویجت ها برای اندازه گیری میزان ترافیک سایت استفاده نمی شود.
  4. اگر میزان ترافیک سایت من در یک روز خاص بالا رود ، رتبه من به طور خودکار بهتر می شود. لازم نیست. رتبه جهانی الکسا روزانه به روز می شود ، اما بر اساس بازدید کنندگان وب سایت شما طی 3 ماه دنباله دار است. بنابراین ، میزان ترافیک روزانه تقریباً 1/100 از کل ترافیکی است که برای رتبه بندی سایت شما استفاده می شود. همچنین ، یک رتبه سایت نسبت به سایر سایتها است. بنابراین ، تغییر در ترافیک به سایت های دیگر بر رتبه سایت شما نیز تأثیر می گذارد.
  5. اگر به الکسا پول پرداخت کنم می توانم رتبه بهتری کسب کنم. جواب منفی. اگرچه درست است که پشته بازاریابی الکسا می تواند به شما در یافتن فرصت هایی برای مراجعه بیشتر به وب سایت خود کمک کند ، که به نوبه خود می تواند به رتبه بهتری منجر شود. و اگر کد صدور گواهینامه Alexa را در وب سایت خود نصب کنید ، الکسا می تواند به جای برآورد آن ، مستقیماً میزان ترافیک سایت شما را اندازه بگیرد. اندازه گیری مستقیم به سایت شما رتبه دقیق تری می دهد ، اما دقیق تر لزوماً به معنای رتبه بهتر نیست.