مزایای اتوماسیون اداری

با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن فعالیت های اداری و حجم زیاد داده ها نیاز به اتوماسیون اداری در هر سازمانی احساس می شود.

اتوماسیون اداری چیست؟

نرم افزاری که برای مکانیزه کردن دبیرخانه و جایگزین کردن روش های دستی ثبت و شماره دهی مکاتبات ، بهبود و خودکارسازی فعالیت های سازمان استفاده می شود.

به عبارت دیگر، اتوماسیون اداری بستری پویا جهت پیاده سازی سازمانی الکترونیک با هدف چشمگیر استفاده از منابع کاغذی و فیزیکی ، ثبت اطلاعات و دسترسی راحت و آسان به آنها است.

مزایای استفاده از اتوماسیون اداری

  • صرفه جویی در هزینه
  • افزایش بهره وری
  • ذخیره اطلاعات با امنیت بالا
  • توانایی پرسنل در گرفتن خروجی و عملکرد خود
  • کاهش میزان خطا در کارها
  • مدیریت بهتر منابع سازمان
  • بازیابی سریع داده ها و اطلاعات
  • دسترسی سریع به داده ها واطلاعات
  • حذف کاغذ بازی در سازمان
  • کاهش کارهای تکراری
  • دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان