امروزه یکی از دغدغه های سازمان ها، رهایی از جزیره ای بودن سیستم ها است. برای حل این مشکل راهکاری وجود دارد و آن استفاده از زیر ساخت bpms در سازمان است. با استفاده از زیر ساخت bpms می توان انواع فرآیندهای سازمانی شامل فرآیندهای پرسنلی (مرخصی، ماموریت، اضافه کارو ….)، کارگزینی و منابع انسانی (استخدام، درخواست نیرو، درخواست مساعده، درخواست وام، ارزشیابی عملکرد و ….)، اداری (درخواست کالا، خدمات، خرید و ….) تخصصی ( مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری، پشتیبانی، خدمات نصب و راه اندازی و ….) را پیاده سازی کرد.
اما چالشی که در این مسیر وجود دارد غیرشفاف بودن مسیرهای فرایند سازمانی و نیازمندی های اصلی سازمانهاست. معمولا فرآیندها در سازمان دارای گردش های غیر ضروری هستند یا برخی گردش ها و گزارشات به درستی شناسایی نشده و یا نادیده گرفته می شوند.
بهترین پیشنهاد جهت رفع ابهامات استفاده از خدمات مشاوره مدیریت فرآیندهای کسب و کار پیوند می باشد.
مشاوران مدیریت فرآیند چه کاری انجام می دهند ؟
مشاوران مدیریت با کسب و کارها همکاری می کنند تا با ارائه خدمات، عملکرد آنها را بهبود بخشند. آنها در طیف گسترده ای از بخش ها با مشاغل کار می کنند، از جمله استراتژی کسب و کار، امور مالی، منابع انسانی و بازاریابی.مشاوره مدیریت فقط مخصوص شرکت های خصوصی نیستند – بسیاری از موسسات دولتی از مشاوره مدیریت برای بهبود عملکرد و کارایی خود استفاده می کنند.به طور کلی ، نقش مشاور این است که به مشتری خود یک حسابرسی از رویه های جاری ارائه دهد. برای بهبود، یک برنامه عملیاتی به آنها پیشنهاد می دهند.
چرا کسب و کارها از خدمات مشاوره مدیریت فرآیند استفاده می کنند؟
مشاور مدیریت اغلب شکاف مهارتی یک کسب و کار را پر می کند. دریافت کمک خارجی می تواند بسیار ارزان تر از استخدام افراد جدید یا حتی یک تیم برای مدیریت یک پروژه یا کار باشد. یک مشاور احتمالاً در زمینه خاصی تخصص دارد،که ممکن است یک کسب و کار به صورت داخلی نداشته باشد. به علاوه،آنها می توانند روی پروژه حاضر تمرکز کنند بدون اینکه حواسشان به اجرای روزمره کسب و کار باشد.
بخش های مختلف خدمات مشاوره مدیریت فرایند های کسب و کار
تیم پیوند با تجزیه و تحلیل نرم افزار های موجود نرم افزار مناسب ترین نرم افزار را با توجه به نیاز های مشتری پیشنهاد می کند .
بعد از انتخاب نرم افزار BPMS مناسب با نظارت بر استقرار پروژه و ایجاد فرایندها , کمک میکنیم فرایند های BPMS بهترین دستآورد برای برای سازمان شما داشته باشد.
مراحل طراحی و مستندسازی فرایندهای سازمانی توسط مشاوران شرکت سماتوس
- برگزاری جلسات مصاحبه با مدیران صنایع و سازمان ها جهت شناسایی وضعیت موجود
- نیازسنجی و بررسی وضعیت مطلوب در سازمان
- ارائه راهکارهای مناسب با ساختار سازمانی و نیاز سازمان
- بررسی راهکارها و انتخاب بهترین روش با بیشترین بازدهی سازمانی
- شناسایی عوامل موثر و عناصر مهم در هر فرآیند جهت طراحی ظاهر فرم و تهیه پورتوتایپ
- بازمهندسی فرآیندهای داخلی و بیرونی هر سازمان متناسب با شرایط مطلوب
- مدلسازی فرآیندهای بازمهندسی شده با استانداردهای bpmn
- مستند سازی در فرمت استاندارد و یکپارچه جهت پیاده سازی در سیستم


مزیت های استفاده از خدمات مشاوره مدیریت فرآیندهای کسب و کار bpm
- مستندسازی انواع فرآیندهای سازمانی
- قابلیت پیاده سازی مستندات در سیستم های الکترونیک
- امکان پیاده سازی گزارشات مدیریتی در فرایندهای الکترونیک
- اصلاح مسیر های گردش فرآیندها (افزایش بهره وری با حذف گردش های غیرضروری و نادرست)
- امکان جستجو و فیلترکردن و مدیریت درخواست ها
برخی مشتریان ما در حوزه مشاوره و پیاده سازی فرایند کسب و کار
چرا باید خدمات مشاوره فرایند های کسب و کار پیوند را انتخاب کنید ؟
مشاوران تیم پیوند با ارائه خدمات مشاوره مدیریت فرآیند به مشتریان خود کمک می کند تا تحویل دیجیتالی فرایندهای کسب و کار خود را به درستی برنامه ریزی کنند و نرم افزار مناسب با نیاز ها خود برای فرایند های کسب و کار انتخاب کنند. خدمات مشاوره bpm پیوند به کسب و کارتان کمک می کند تا سریع تر به اهداف خود برسید.
یکی دیگر از افتخارات ما در شرکت سماتوس این است که تیم مشاوره فرایند متشکل از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های کشور هستند که با مسئولیتپذیری و دقت تمام، پروژه را انحام می دهند. در چندسال اخیر با همکاری تیم پیوند در پروژه های مختلف دولتی و خصوصی باعث شده تجربه های متنوعی در حوزه مدیریت فرایند کسب و کار داشته باشند که به شما کمک می کند سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسید .
مشاوره مدیریت فرآیند چیست؟ خدمات مشاوره فرآیندهای کسب و کار راه حل های سیستمی را از طریق دو روش پیدا می کنند.
به عنوان بخشی از اولین رویکرد مشاوره فرآیند، مشاوران با برگزاری جلسات پرسنل، مدیریت و سایر ذینفعان مربوطه را برای ارزیابی نحوه عملکرد و مسئولیتهای روزانه برگزار میکنند.
تحلیلگر با نظرسنجی ها، پرسشنامه ها، مشاهدات عمیق و آزمون های عملی فرآیندهای جاری در سازمان ها را متوجه و ساختار جدیدی برای ان ها فراهم می کنند .
دوم، در خدمات مشاوره فرآیند کسب و کار، تحلیلگر داده های فرآیند را به عنوان بخشی از رویکرد مشاوره فرآیندی خود بررسی و جمع آوری می کنندو با استفاده از ابزارها و برنامههای پردازش دادهکاوی، اطلاعات بیشتری از داده ها جمعآوری میکنند و گزارشهایی درباره تنگناها، وقفهها، افزونگیها و منابع هدر رفته پیدا می کنند، بهعلاوه با بررسی آن ها فرایند های موجود را خودکار کرد.
با مشاوره مدیریت فرآیند می توان فرایند های انتزاعی را به عینی تبدیل می کنند. در میان بینشهای مبتنی بر دادهها و تغییرات فرآیند، با استفاده از مزیتهای حیاتی و اطلاعات گامبهگامی را ارائه میکنند که منجر به موفقیت تحولآفرین و در عین حال ملموس میشود.
لطف میکنید مشتریانی که توی این حوزه از خدمات شما استفاده کردند رو معرفی کنید یا لینک قسمتی که بتونم به این لیست دسترسی داشته باشم رو بذارید
برخی از مشتریان که از نرم افزار های ما استفاده کردن در این لینک وجود دارن https://samatoos.ir/customers/
اما برخی سازمان هایی که روند مشاوره، تحلیل و پیاده سازی فرایندها برای آنها اتفاق افتاده در انتهای همین صفحه اضافه شده و قابل مشاهده هستن.