10 نکته که قبل از خرید CRM باید در نظر بگیرید

10 نکته که قبل از خرید CRM باید در نظر بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)

نرم افزار CRM در حال حاضر یکی از انواع نرم افزارهای تجاری است که به سرعت در حال رشد است. مشتری محور بودن روش جدیدی برای اداره کسب و کار شما است و ابزار CRM مهمترین نقش را در آن ایفا خواهد کرد. با این حال، با راه‌حل‌های فراوان موجود در بازار، تصمیم‌گیری برای انتخاب CRM می‌تواند دشوار باشد.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین راه حل CRM ده نکته را آماده کرده ایم که باید هنگام تصمیم گیری مهم در نظر بگیرید.

انتخاب crm

نیازهای خود را بشناسید

ابتدا به این فکر کنید که واقعاً می‌خواهید از CRM چه چیزی به دست آورید . بسیاری از راه حل ها مدیریت سرنخ، کانال های فروش، ابزارهای بازاریابی، ادغام با ارائه دهندگان پست و غیره را در اختیار شما قرار می دهند. قبل از اینکه بتوانید بهترین راه حل را برای خود انتخاب کنید، نکته کلیدی این است که خواسته ها و انتظارات خود را یادداشت کنید .

به ویژگی هایی فکر کنید که می تواند عملکرد کارکنان شما را بهبود بخشد یا بسیاری از فرآیندهای شرکت شما را خودکار کند . دانستن روند و برنامه های خود برای آینده می تواند به شما کمک کند بهترین و مقرون به صرفه ترین سیستم CRM را برای خود انتخاب کنید. پیچیده ترین و گران ترین سیستم لزوماً بهترین گزینه برای شما نیست.

crm در محل یا آنلاین

نظر صادقانه من این است که آنلاین را امتحان کنید ، اما بسیاری از شرکت ها هنوز تصمیم دارند برنامه ها را روی سرورهای داخلی خود میزبانی کنند. دلایل آن می تواند این باشد:

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر آنلاین یک گزینه برای شما است، توصیه من به شما این است که آن را دنبال کنید. CRM آنلاین به شما امکان می دهد از هر مکان و هر زمان به آن دسترسی داشته باشید . این به شما یک محیط به اصطلاح «همیشه سبز» ارائه می دهد، به این معنی که شما همیشه با آخرین به روز رسانی ها و ویژگی ها به روز هستید. پشتیبان گیری توسط ارائه دهنده خدمات انجام می شود و شما مجبور نیستید با نگهداری و به روز رسانی سرور سر و کار داشته باشید . حتی امنیت نیز توسط تیمی از متخصصان مدیریت می شود، به این معنی که داده های شما در برابر هکرها ایمن هستند.

اگر تصمیم دارید به هر حال با یک راه حل در محل استفاده کنید، مطمئن شوید که همه الزامات راه حلی را که تصمیم به آن دارید بررسی کنید. بسیاری از راه حل های CRM نیازهای پایگاه داده، CPU و RAM بسیار بالایی دارند. شما همچنین باید جنبه مشتری را در نظر بگیرید. آیا این راه حل یک سرویس گیرنده وب ارائه می دهد یا برنامه در همه انواع دستگاه ها (یعنی اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و غیره) پشتیبانی می شود.

توسعه پذیری

راه حل های مختلفی در بازار وجود دارد. برخی دارای قابلیت های بسیاری هستند، در حالی که برخی دیگر محدودتر هستند. با این وجود، نکته مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود توسعه پذیری.است  آیا نرم افزار شما امکان افزودنی دارد؟ آیا می توانید آن را با ماژول های اضافی که ممکن است در حال حاضر یا در آینده به آن نیاز داشته باشید گسترش دهید؟

سفارشی سازی

حتی اگر یک CRM می تواند تعداد زیادی کارکرد را به شما ارائه دهد، هیچ CRM از ابتدا به طور 100٪ در فرآیند شما جا نمی گیرد . با در نظر گرفتن این موضوع، به این فکر کنید که افزودن سفارشی‌سازی‌های زیر چقدر آسان است:

بسیاری از راه حل های کوچک CRM گزینه های بسیار کمی را برای سفارشی سازی ارائه می دهند در حالی که سایر راه حل های بسیار گران خواهند بود. در سطح سازمانی، برخی از شرکت‌ها هزینه مجوز گران‌تری را از شما دریافت می‌کنند تا فقط به بخشی از منبع دسترسی داشته باشید که می‌توانید کد خود را اضافه کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید در حال حاضر نیازی به سفارشی‌سازی ندارید، به من اعتماد کنید، همه فرآیندی برای پیاده‌سازی دارند و هیچ CRM تک تک مراحل آن را پوشش نمی‌دهد.

محیط موجود

مطمئنا شرکت شما در حال حاضر از ابزارهای زیادی برای اداره تجارت شما استفاده می کند . انتخاب CRM مناسب می تواند به شما کمک کند تا همه این ابزارهای متفاوت را در یک نقطه واحد برای مرور کلی بهتر و کنترل آسان تر از همیشه ادغام کنید. مثال دیگر ذخیره‌سازی اسناد ، اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها و غیره است. همه چیزهایی که می‌توانند در یک راه‌حل CRM ادغام شوند تا تیم فروش شما را برای ارتباط و همکاری آسان‌تر به هم متصل کند .

با این حال، تجزیه و تحلیل سیستم های اصلی خود مانند ERP و نرم افزار حسابداری بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که توانایی ادغام آسان CRM جدید خود را با سیستم های موجود در شرکت دارید . ادغام بین سیستم ها می تواند گران باشد، به خصوص اگر نقاط دسترسی از پیش تعریف شده برای دریافت/نوشتن داده های شما وجود نداشته باشد.

پشتیبانی از موبایل

آیا شرکت شما یک تیم فروش یا کارمندان دیگری مانند نمایندگان موبایل دارد که زمان بیشتری را در این زمینه صرف می کنند تا در دفتر ؟ آنها احتمالاً رایانه خود را با خود حمل می کنند تا داده ها را وارد سیستم فعلی کنند، یا حتی بدتر از آن، از آنها برای پر کردن فایل های اکسل برای گزارش دادن به روسای خود در پایان روز استفاده می کنند.

بسیاری از راه حل های CRM پشتیبانی تلفن همراه را ارائه می دهند تا به کاربران کمک کنند تا داده ها را به راحتی از تلفن همراه خود بگیرند.

قبل از خرید آن را امتحان کنید

در حالی که خرید یک کامپیوتر جدید یا سایر لوازم جانبی گاهی اوقات می تواند در عرض چند دقیقه تصمیم گیری شود، انتخاب نرم افزار صحیح باید یک تصمیم کاملاً سنجیده باشد. همه ما می دانیم که چگونه اسکرین شات ها و ارائه ها می توانند یک چیز باشند، اما در واقع استفاده از نرم افزار می تواند تجربه ای کاملا متفاوت باشد .

پیشنهاد بعدی من این است که قبل از تصمیم به خرید راه حل را امتحان کنید.  بیشتر راه حل های CRM را می توان رایگان ارزیابی کرد ، پس چرا آن را امتحان نکنید؟ CRM برای مدت طولانی با شما خواهد ماند، بنابراین نیازی به عجله نیست و باید تا حد لازم به آن فکر کنید.

با شرکت خود رشد کنید

از آنجایی که یک سیستم CRM برای مدت طولانی با شما خواهد ماند، باید به آینده فکر کنید . آیا این راه حل می تواند از رشد شما حمایت کند و حتی زمانی که اندازه شرکت شما دو یا سه برابر شود می تواند از فرآیندهای شما پشتیبانی کند ؟ از طرفی نباید زیاد بزرگ شوید. حتی اگر در یک دنیای ایده آل، هر شرکتی به اندازه مایکروسافت یا اپل رشد کند، دو برابر کردن اندازه یک شرکت روندی کند است، بنابراین شما برای چند سال ایمن هستید.

به هر حال، برنامه های رشد خود را در ذهن خود نگه دارید. خیلی بزرگ فکر نکنید زیرا ممکن است در حال حاضر برای شما خیلی گران باشد و خیلی کوچک فکر نکنید وگرنه خیلی زود از چیزی که خریده اید رشد خواهید کرد.

انگیزه تیم

وقتی تصمیم به تغییر یا پیاده‌سازی یک سیستم جدید در شرکت می‌گیرید، فکر می‌کنید پیاده‌سازی سخت‌ترین بخش است. متأسفانه، سخت ترین بخش درست پس از اجرا است – تصویب . هر شرکتی افرادی دارد که سیستم‌های جدید را نمی‌پذیرند و از درک اینکه سیستم جدید می‌تواند سریع‌تر، بهتر و آسان‌تر باشد، امتناع می‌ورزند. آنها فقط به همان روشی که همیشه انجام می دادند ادامه می دهند.

شما باید در مورد راه کاهش این مشکل و نحوه ارائه یک نرم افزار جدید به کاربران نهایی فکر کنید . یک راه حل ممکن، مقایسه سرعت انجام وظایف به روش قدیمی و سرعت انجام آن توسط کاربران از طریق نرم افزار جدید است.

معمولاً وقتی کاربران مزیت را در سیستم ببینند، از استفاده از آن لذت خواهند برد.

گزارش - نتایج را ببینید

پس از پیاده سازی CRM در شرکت شما، سرگرمی واقعی باید شروع شود. اکنون می خواهید نتایج را دنبال کنید و ببینید که چگونه نرم افزار سرعت کار کارکنان شما را بهبود بخشیده است . علاوه بر این، هنگامی که سیستم CRM راه اندازی شود، داده های بیشتری در مورد فروش، فعالیت ها و غیره در یک مکان خواهد بود، بنابراین گزارش دهی آسان تر از همیشه خواهد بود. CRM به شما این امکان را می دهد که ببینید در مقایسه با پیش بینی خود برای هفته ها و ماه های آینده کجا هستید و فرصت هایی را که تیم فروش شما در حال حاضر دارد را اجرا کنید.

جمع بندی

هر شرکتی منحصر به فرد است و نرم افزار و ابزار نیازهای خاص خود را نیاز دارد. امیدواریم نکاتی که در بالا توضیح داده شد بتواند حداقل در تصمیم گیری به شما کمک کند تا بتوانید دریابید که چه چیزی برای شرکت شما بهترین است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *

Call Now Button