توسعه سامانه های رایانه ای سماتوس

نرم افزار CRM چیست؟ همه چیز درباره مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM چیست؟ همه چیز درباره مدیریت ارتباط با مشتری
0
(0)

مدیریت ارتباط با مشتری یا crm چيست؟

crm چيست ؟ نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) ابزاری است که به سازمان شما کمک می‌کند تا ارتباط خود را با مشتریان تقویت کنید. همچنین این ابزار باعث ایجاد یکپارچگی بین شما و مشتریان با ارائه تصویری کامل از تعاملات و پیگیری ها می‌شود.

نرم افزار crm چيست

راهبرد CRM برای سازمان شما

نحوه برخورد شما با مشتری و ایجاد روابط و تعاملات با آنها راهبرد CRM شما را شکل می دهد. این راه شامل جمع آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل تاریخچه تعاملات با مشتریان برای ارائه خدمات و روابط بهتر با مشتریان است. که در نهایت باعث فروش و درآمد می‌شود.

چرا به یک استراتژی در CRM نیاز داریم؟

بدون استراتژی CRM مناسب، اطلاعات مربوط به مشتریان شما در همه جا وجود خواهد داشت. که باعث می‌شود پیگیری تمام تعاملاتی که با مشتریان خاص داشته اید کار سختی خواهد بود.

هنگامی که شما یک استراتژی CRM قوی برای کسب و کار خود دارید ، به شما امکان می دهد با مشتری ارتباط شخصی برقرار کنید. و این به خود به شما کمک می کند تا نیازهای اصلی آنها را شناسایی کنید. و خدمات شخصی و خاصی به مشتری تان ارائه دهید.

اثربخشی روابط با مشتریان

روابط عالی با مشتری بدلیل ساخت سیستمی سازگار و شخصی سازی شده توسط سازمان شما استوار خواهد بود. صرف نظر از اینکه مشتری در چرخه فروش شما قرار دارد یا خیر. و این یعنی که هر عضوی در سازمان یا شرکت شما ، از بازاریابی گرفته تا فروش یا پشتیبانی، هنگام تعامل با مشتری باید مجرب و سازگار باشد.

نرم افزار های صفحه‌گسترده مانند “Excel” شاید به اندازه کافی برای شما مناسب باشد. اما بهرحال توصیه نمی‌شود. وارد کردن به موقع اطلاعات یا مشاهده همه مشتریان در یک نگاه سخت و گاها طاقت فرساست. این امر زمانی مهمتر می‌شود که کسب و کار شما مشتریان زیادی داشته باشد. اینجاست که نرم افزار CRM وارد عمل می شود.

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

منشأ سیستم های مدرن CRM را می توان در اوایل دهه 90 میلادی جستجو کرد. در آن زمان سیستم های مدیریت ارتباط (CMS) بیشترین استفاده را داشت.  سپس به فناوری اتوماسیون نیروی فروش (SFA) تبدیل شد. با رشد صنایع مختلف، فروشندگان نمی توانستند خدمات لازم را ارائه دهند. برای همین مجبور شدند تا مجموعه گسترده‌تری از خدمات را برای پوشش همه چیز ارائه دهند. از بازاریابی تا فروش عمده و حتی پشتیبانی.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای جمع آوری تمامی اطلاعات یک مشتری در یک مکان مرکزی طراحی شده است. تا بتواند راحت تر دید کاملی را از تمام داده های مشتری شما را ارائه دهد. نه فقط جزئیات مثل نام ، ایمیل ، شماره تلفن و… بلکه تمامی تعاملات و سابقه خرید را می توان در اختیار شما قرار داد. تا تیم های شما به درستی و از طریق راه های مناسب تر و ساده تر با مشتری ارتباط برقرار کنند.

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

اگر مدیریت فروش ، بازاریابی و روابط با مشتری برای شما دشوار است ، شاید وقت آن رسیده که به یک نرم افزار تجاری همه جانبه ارتقا پیدا کنید. اگر علائم زیر را در سازمان خود میبینید، بهتر است هرچه سریعتر از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کنید:

عدم تمرکز

اطلاعات مشتری شما بین صفحات اکسل، کارت ویزیت ها و یادداشت های کوچک برداشته شده از جلسات سردرگم است. جمع آوری این داده ها در زمان لازم دشوار و زمان بر است.

ضعف ارتباطات داخلی

همکاری بین بخش بازاریابی و بخش فروش در سازمان شما بسیار مهم است. بدون نرم افزار CRM هیچ یک از کارهای گروه دیگر باخبر نیست. و این کمبود جریان اطلاعات می‌تواند به این تیم ها آسیب برساند.

عدم آگاهی

به دلیل عدم وجود مکان متمرکز برای داده های مشتری شما ، فروشندگان پیگیری جزئیات هر مشتری را غیرممکن می دانند.

رضایت ضعیف مشتری

اطلاعات پراکنده شما، شخصی سازی تعاملات شما با مشتریان را دشوار می کند. این کار منجر به نارضایتی مشتری می‌شود. و خطر سوق به رقبای سازمان شما را افزایش می‍دهد.

جابجایی اطلاعات مشتریان و فرآیندهای تجاری شما به یک بستر جدید می تواند دلهره آور باشد. “آیا این نرم افزار برای تجارت من مناسب خواهد بود؟ چقدر برام آب میخوره؟ وقتی کسب و کارم رشد کنه مجبورم به نرم افزارهای مختلفی بروم؟” اینها برخی از سوالاتی است که مدیران خواهند پرسید اما ما انتخاب نرم افزار CRM مناسب برای تجارت شما را برایتان آسان کرده ایم.

سیستم CRM چه کاری انجام می دهد؟

یک سیستم CRM اساساً مکانی مرکزی را فراهم می کند که مشاغل می توانند داده های مشتریان و مشتریان احتمالی را ذخیره کنند، تعاملات مشتری را ردیابی کنند و این اطلاعات را با همکاران به اشتراک بگذارند. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا روابط با مشتریان را مدیریت و به رشد کسب و کار کمک کنند. با وجود یک سیستم CRM، هر سؤال، هر درخواست خدمات، هر اولویت و هر جزئیات تماس قبلی در مورد هر مشتری فوراً در دسترس است، به این معنی که هر تعامل جدید با آنها باید همیشه شخصی، مرتبط و به‌روز باشد. علاوه بر ردیابی هر تماس تلفنی، ایمیل ارسالی، برگزاری جلسه ، از سیستم های CRM نیز می توان برای افزودن یادداشت ها، برنامه ریزی پیگیری ها و سازماندهی مراحل بعدی که باید برداشته شود استفاده کرد. این تضمین می‌کند که فرصت‌های بستن معاملات یا رشد حساب‌های مشتری از دست نخواهد رفت. با درک بهتر مشتریان، فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش نیز واضح‌تر می‌شوند و به سازمان‌ها فرصت بسیار بهتری برای برنده شدن تجارت جدید از مشتریان فعلی می‌دهند.

مواردی که هنگام پیاده سازی CRM باید در نظر گرفت

  • رابط کاربری: مهم است که CRM شما دارای رابط کاربری آسان برای کسانی که می خواهند از آن استفاده کنند باشد.
  • مقیاس پذیری: سیستم شما باید قابلیت اضافه شدن ماژول ها و حافظه را در آینده داشته باشد.
  • انتقال داده: اگر داده های خود را اکسل یا CRM دیگری دارید، باید جابجایی به CRM را در نظر بگیرید. این فرآیند باید آسان و سریع باشد.
  • امنیت: بدون شک حریم خصوصی و ایمنی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان شما بسیار مهم است.
  • سفارشی سازی: بهتر است CRM شما از قابلیت شخصی سازی پشتیبانی کند. راحتی تیم شما در سرعت کار مهم است.

 

crm چیست و مزایای آن

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

 
افزایش فروش

همراه با سرعت فروش ، می توانید بازدهی بیشتری را با کارایی بیشتری هدایت کرده و در مدت زمان کوتاهتر آنها را به مشتریان خوشحال تبدیل کنید.

 

افزایش کارآمدی

CRM به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید که استانداردها هنگام اجرای فرایندها رعایت می شوند.

 

تصمیم گیری دقیق

زمانی که اطلاعات شما دقیق هستند، تصمیمات شما هم دقت بیشتری دارند. گزارش های دقیق نحوه عملکرد تیم های شما را نشان می دهد.

 

امنیت و انطباق اطلاعات

داده های مشتری شما در پایگاه داده ابری شما ایمن است. و توسط مکانیزم های امنیتی فیزیکی و دیجیتالی پیشرفته محافظت می شود.

 

قابلیت دسترسی با تلفن همراه

یک نماینده فروش می تواند اطلاعات مربوط به مشتریان اطراف را جذب کند ، در یک جلسه شرکت کند و با ورود به سیستم CRM از دیگران را به راحتی در مورد هرگونه اطلاعات جدید به روز کند. همه و همه با تلفن همراه خود!

 

رضایت مشتری

پایگاه متمرکز اطلاعات به تیم شما کمک می کند تا پرسش های مشتری را به سرعت حل و فصل کند ، اطمینان حاصل کند که آنها راضی هستند.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *

Call Now Button