تمرکز اصلی سیستم های CRM مشترک، از بین بردن فاصله ها است. غالباً تیم بازاریابی، نمایندگان فروش و پشتیبانی مشتری در بخشهای مختلفی هستند که با یکدیگر ارتباط ندارند. و برای سازمانهای بزرگتر، هر یک از این بخشها بر اساس عواملی مانند مکانهای جغرافیایی، کانالهایی که به آنها خدمات میدهند، محصولاتی که روی آنها تمرکز میکنند یا تخصصهای مهارتی از هم جدا میشوند. اما برای ارائه یک تجربه مشتری یکپارچه در طول سفر مشتری، به راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در کل سازمان در زمان واقعی نیاز دارید.
CRMهای مشارکتی تضمین میکنند که همه تیمها به دادههای بهروز مشتری دسترسی دارند، بدون توجه به اینکه در کدام بخش یا کانال کار میکنند. نمایندگان یک مرکز تماس، دادههای مربوط به تعاملات مشتری را که از طریق ایمیل یا کانالهای پیامرسانی اتفاق افتاده است، بهروزرسانی کردهاند.
CRM مشارکتی هر تعامل را به عنوان بخشی از یک مکالمه بزرگتر و یکپارچه بین برند و مشتری در نظر می گیرد. این ادغام بین بخش ها و کانال ها، مشتریان را از تجربه وحشتناک تکرار مکالمه با مخاطب جدید، نجات می دهد. هر کارمندی که با آنها در تعامل است میتواند به سرعت و به آسانی یک رکورد از تمام تعاملات گذشته با مصرفکننده برای مشاوره و یادگیری تمام جزئیات مربوطه به دست آورد.