در این مقاله دلایلی که سازمان ها و یا کسب و کارها به نرم افزارcrm نیاز دارند را بیان کردیم همان طور که در بالا گفته شد اگر سیستم crm به درستی مورد استفاده قرار بگیرد عملکرد تیم فروش نیز بهتر می شود و می توان در برخی از زمینه های فروش رشد کنند.
- جستجوی بهتر ، مرتب سازی و واجد شرایط بودن.
- پیگیری فرصت های فروش به طور سیستماتیک و به موقع؛
- اولویتبندی و منطقیسازی فعالیتهای پیگیری؛
- نرخ دستیابی به هدف را سریعتر افزایش دهید.
با این حال، پیشرفتهایی که CRM به وجود میآورد، بدون تلاش، درک و اراده از سمت تیم فروش حاصل نمیشود. نمایندگان فروش باید به درک کنند که استفاده از سیستم CRM برای موفقیت آنها نقش مهمی دارد. سیستم crm امکان به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات را فراهم می کند و کار موثرتر را تضمین می کند.
علاوه بر این، تیمهای فروش باید این ایده را بپذیرند که با ثبت همه فعالیتها و پیروی از روالهای فروش تعیینشده، احتمال بیشتری دارد که به اهداف فروش خود برسند. همچنین مهم است که بدانیم تیم فروش با بهروزرسانی و به اشتراک گذاشتن جدیدترین اطلاعات در مورد مشتریان دسترسی به آن آسان است، سود زیادی خواهند برد.
در نهایت، CRM فروش را افزایش میدهد، زیرا پایگاه داده و تمام فعالیتهای مرتبط با کار شما میتوانند در چندین دستگاه و از مکانهای مختلف قابل دسترسی باشند.