چرا CRM برای فروش مهم است

چرا CRM برای فروش مهم است
5/5 - (2 امتیاز)

نرم افزار CRM مجموعه ای یکپارچه از برنامه های ابری مانند ابر بازاریابی، ابر فروش و ابر خدمات است که داده های مشتریان را جمع آوری و ذخیره می کند. crm یک پلت فرم متمرکز برای تیم‌های فروش فراهم می‌کند تا تعاملات با مشتری را مدیریت و فعالیت‌ها را اولویت‌بندی کنند تا هیچ مشتری احساس نادیده‌گرفتن نکند و در نتیجه تجربه مشتری (CX) آن‌ها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار سی آر ام یکی از مهمترین ابزارهای فروش است. این چیزی بیش از یک سیستم مدیریت تماس است. اگر CRM با تمام ظرفیت خود استفاده شود، به نمایندگان فروش اجازه می دهد زمان بیشتری را با مشتریان بالقوه بگذرانند. هر چه زمان بیشتری با مشتریان سپری شود، معاملات بیشتری بسته می شود و مشتریان وفادار بیشتری باقی می مانند.

شرکت ها در هر اندازه با استفاده از یک راه حل CRM کاملاً یکپارچه و متقابل سود خواهند برد.

چرا نرم افزار crm

یک سیستم CRM با ذخیره و مدیریت هوشمند اطلاعات مشتریان، تعداد سرنخ‌های ورودی را افزایش می‌دهد و به تیم بازاریابی شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید را سریع‌تر پیدا کنند. از تیم‌های فروش شما در بستن سریع‌تر معاملات بیشتر پشتیبانی می‌کند. همچنین خدمات مشتری را افزایش می دهد. به عنوان مثال، با افزودن داده‌های مشتری به نرم‌افزار خدمات مشتری خود، نمایندگان مرکز تماس بهتر می‌توانند نیازهای مشتریان را به شیوه‌ای جذاب‌تر، سازنده‌تر و کارآمدتر برآورده کنند.

در اینجا هشت دلیل وجود دارد که در صورت مشاهده آنها زمان آن رسیده که به پیاده سازی یک سیستم CRM فکر کنید.

1- فروش یک مبارزه است.

در برخی مواقع، همه شرکت ها نیاز به ورود به بازارهای جدید یا معرفی محصولات جدید دارند. اما اگر در تلاش هستید تا با کسب‌وکاری که اکنون ایجاد می‌کنید همگام شوید، ممکن است لازم باشد روی یک راه‌حل یکپارچه CRM سرمایه‌گذاری کنید. یک CRM می‌تواند سرنخ‌های فروش شما را دسته‌بندی، تجزیه و تحلیل و اولویت‌بندی کند تا تیم فروش شما بتواند روی فرصت‌هایی که احتمالا بسته می‌شوند تمرکز کند و پاسخ‌های دقیقی را به مشتریان ارائه دهد

2- ایجاد پروفایل های مشتری دشوار است.

اگر نمی توانید تمام نقاط داده مشتری خود را پیدا کنید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که زمان ایجاد نمایه مشتری ایده آل خود را حدس بزنید. در اینصورت، شما هیچ دیدی نسبت به فعالیت های تیم فروش خود نخواهید داشت. برای فهمیدن این اطلاعات، باید جلسات وضعیت بیشتری برگزار کنید، فروشندگان خود را از مشتریان دور و موضوع را تشدید کنید.

3- خدمات مشتری خوب نیست

اگر نمایندگان پشتیبانی شما به مسائل مشتری واکنش نشان می دهند و فعالانه با مشتریان کار نمی کنند، وقت آن رسیده است که روی یک ابزار CRM برای تیم خدمات خود سرمایه گذاری کنید، ابزاری که می تواند دیدی یکپارچه از مشتری به شما بدهد تا نمایندگان بتوانند خدمات فوق العاده ای ارائه دهند.

4- بخش های بازاریابی و فروش با هم همکاری نمی کنند.

از آنجایی که یک CRM خوب می تواند انواع اطلاعات را در خود نگه دارد، می تواند نقطه تجمع تیم های مختلف باشد. عدم همکاری بین بخش ها منشا بسیاری از مشکلات مشتری است. وعده هایی که به آنها داده می شود از بین می رود. به نظر می رسد هیچ کس تاریخ آنها را نمی داند. بدون همکاری شفاف بین همه تیم ها، مشتریان از دست خواهند رفت.

همسو کردن فرآیندهای تجاری بین فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و حتی برخی از نقش‌های پشتیبان (مانند صورت‌حساب، موجودی، یا تدارکات) یک امر دشوار است. اما اگر تمام اجزای یک CRM یک مدل داده مشترک را به اشتراک بگذارند، همه کارکنان می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. آنها می توانند به طور مشترک کار کنند و بینش ها، سرنخ ها، مشکلات و سابقه خرید را به اشتراک بگذارند. هنگامی که اطلاعات بین تیم ها به اشتراک گذاشته می شود، بهره وری و کارایی سر به فلک می کشد، سیلوهای داده ناپدید می شوند و کل شرکت شما به عنوان یک واحد منسجم برای مشتری ظاهر می شود.

5- حساب های با ارزش بالا ناشناخته هستند.

شما نمی خواهید بهترین مشتریان شما احساس نادیده شدن کنند، اما اگر ندانید آن مشتریان چه کسانی هستند، این کار سخت است. ابزار مناسب CRM می تواند آنها را شناسایی کند تا هر کارمندی که با مشتری روبرو است بتواند آنها را تصدیق کند، مشوق های مناسب را ارائه و آنها را برای افزایش وفاداری مشتری پرورش دهد.

6- مخاطبین داخل یک حساب قابل شناسایی نیستند.

راه‌حل‌های CRM می‌توانند به پیگیری مخاطبین در یک کسب‌وکار کمک کنند و به تیم‌های فروش و بازاریابی اجازه دهند ارتباطات را شخصی‌سازی کنند. راه حل های خوب CRM می توانند اطلاعات حساب و تماس خود را از طریق منابع داده شخص ثالث تکمیل کنند تا همه اطلاعات کامل و به روز باشد. بنابراین، اگر مخاطبی به شغل جدیدی نقل مکان کرده باشد، تیم‌های فروش، خدمات و بازاریابی شما از آن مطلع هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند این روابط مهم را حفظ و بازسازی کنند.

7- اطلاعات مشتری ناقص یا نادرست است.

داده های ناقص و کثیف یک مشکل بزرگ برای برندها در سراسر جهان است. راه‌حل‌های خوب CRM به‌طور خودکار اطلاعات حساب و تماس شخص ثالث را به سیستم CRM شما منتقل می‌کنند و اطلاعات گمشده‌ای را که فروشندگان از قلم انداخته‌اند پر می‌کنند و هوشمندانه موارد تکراری را حذف می‌کنند.

8- پیش بینی و گزارش دهی مشکل است.

اگر گزارش‌ها همچنان با بارگیری داده‌ها در صفحات گسترده تولید می‌شوند، ایجاد آن‌ها زمان زیادی را صرف می‌کنند و احتمالاً نادرست هستند. گزارش های نادرست منجر به برنامه ریزی و پیش بینی اشتباه می شود. در حالی که کارهای اداری وقت گیر، تیم فروش شما را از انجام کاری که باید انجام دهد، یعنی فروش، باز می دارد. یک سیستم CRM خوب داده‌ها را در یک مکان مرکزی و به راحتی در دسترس نگه می‌دارد و گزارش‌دهی و پیش‌بینی دقیق و بی‌درنگ را آسان می‌کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *

Call Now Button