طبقه بندی مشکلات
- عادی: اشکالاتی که شامل اولویت نیست و باعث عدم کارکرد کل صحیح نرم افزار نمی شود ازجمله تعیین شماره رزرو نامه، تغییر نمونه امضاء، آموزش مجدد کاربران، عدم نمایش سوابق عملیاتی و...
- فوری: اشکالاتی که باعث عدم کارکرد صحیح کل نرم افزار نمی شود ولی کاربر/کاربران که به این مشکل خورده است نمی تواند از سیستم استفاده نماید از جمله جابه جایی چارت و یا موارد مربوط به چارت سازمانی، مسیر های ذخیره سازی و...
- آنی: اشکالاتی که باعث عدم کارکرد صحیح کل نرم افزار می شود از جمله عدم ثبت نامه، باز نشدن برنامه و...
روش های ارسال اشکالات و معایب احتمالی از سوی کارفرما
معرفی نماینده کارفرما به صورت مکتوب به مجری جهت ارسال کلیه اشکالات و معایب احتمالی
ارسال اشکالات عادی
ارسال کلیه اشکالات و معایب احتمالی عادی توسط نماینده کارفرما فقط از طریق سامانه support به آدرس الکترونیکی support.samatoos.ir می باشد.
ارسال اشکالات فوری
ارسال کلیه اشکالات و معایب احتمالی فوری توسط نماینده کارفرما از طریق سامانه support به آدرس الکترونیکی support.samatoos.ir و اعلام آن به صورت تماس تلفنی با شماره های ثابت مجری و یا به شماره همراه نماینده مجری صورت می پذیرد.
ارسال اشکالات آنی
ارسال کلیه اشکالات و معایب احتمالی توسط نماینده کارفرما در مواقع بسیار ضروری حتی خارج از ساعت اداری از طریق تماس تلفنی با نماینده مجری و ارسال پیامک و ثبت از طریق سامانه support که پس از ثبت در سامانه support به اطلاع مدیر فنی مجری هم می رسد.
توسعه نرم افزار
- در صورت ارائه درخواست های توسعه از طریق support و یا از طریق آدرس الکترونیکی samatoos.ir@gmail.com و یا فکس به صورت مکتوب توسط کارفرما، مجری ظرف مدت حداکثر 5 روز کاری نسبت به زمانبندی انجام کار و مبلغ برآوردی آن به کارفرما اقدام می نماید.
- زمان شروع انجام کار خدمات توسعه کارفرما توسط مجری، از تاریخ مکتوب تائیدیه زمانبندی و مبلغ برآوردی مجری توسط کارفرما می باشد.
روش های به روزرسانی اتوماسیون اداری پیوند
- اطلاع رسانی از طریق نرم افزار موضوع قرارداد به نماینده کارفرما جهت مشخص کردن تاریخ به روزرسانی تستی
- نصب نسخه تستی نرم افزار موضوع قرارداد بر روی سرور کارفرما
- دریافت نسخه پشتیبانی از پایگاه داده اصلی نرم افزار موضوع قرارداد
- ارتباط نسخه تستی نرم افزار موضوع قرارداد با پایگاه داده پشتیبان گرفته شده
- ایجاد مسیرهای ذخیره سازی تستی
- ارسال فایل تغییرات نسخه جدید به کارفرما جهت مشخص شدن تغییرات نسخه جدید
- اعلام مهلت 15 روزه جهت تست موارد اعلام شده در سامانه Support و همچنین بررسی تغییرات انجام شده مطابق با درخواست کارفرما.
- در صورت مثبت بودن نتیجه نسخه تستی طبق برنامه زمانبدی و با هماهنگی قبلی بروز رسانی برروی سرور اصلی انجام خواهد شد.
بازدید و شرکت در جلسات حضوری جهت پاسخگویی / مشاوره / یکپارچه سازی و...
بازدید حضوری نماینده مجری در صورت درخواست کارفرما
- حضور نماینده مجری در محل کار کارفرما
- بازدید از محل سرور
- بررسی نقطه نظرات و مشکلات احتمالی فیمابین با نماینده تیم سخت افزار، تیم شبکه، نماینده کارفرما
- ارائه گزارش مجری به درخواست های ایجاد شده و پاسخ داده شده فیمابین به صورت مکتوب.
- ثبت گزارش کار اقدامات صورت گرفته بازدید حضوری و دریافت صورتجلسه نتیجه اقدامات به همراه امضای نمایندگان کارفرما
درخواست جلسه حضوری کارفرما یا مجری
- اعلام مکتوب طرف مقابل جهت برگزاری جلسه حضوری به همراه مشخص کردن زمان درخواست جلسه، تاریخ درخواست جلسه، موضوع جلسه، افراد شرکت کننده در جلسه.
- درصورت برگزاری جلسه مشخص کردن افراد شرکت کننده در جلسه و دریافت صورتجلسه به همراه امضای افراد شرکت کننده
روش های پشتیبان گیری پایگاه داده
- پشتیبان گیری کامل از کل پایگاه داده اتوماسیون به صورت روزانه بر روی سرور پایگاه داده
- ذخیره نسخه های پشتیبان گرفته شده بر روی هارد اکسترنال (در صورت تحویل کارفرما)
- ذخیره نسخه های پشتیبان گرفته شده بر روی فضای خارج از سرور (در صورت تحویل کارفرما)
- ذخیره نسخه های پشتیبان گرفته شده بر روی فضای SAN Storage (در صورت تحویل کارفرما)
روش پشتیبان گیری از ضمائم و فایل ها
- پشتیبان از کلیه فایل ها و ضمائم بر روی هارد تحویل شده توسط کارفرما، بعداز اتمام ذخیره کل فایل ها و ضمائم، فایل ها و ضمائم ایجاد شده جدید و ویرایش شده پشتیبان گرفته می شود.
- پشتیبان از فایل ها و ضمائم بر روی هارد اکسترنال (در صورت تحویل کارفرما)
- پشتیبان از فایل ها و ضمائم بر روی فضای خارج از سرور (در صورت تحویل کارفرما)
- پشتیبان از فایل ها و ضمائم بر روی فضای SAN Storage (در صورت تحویل کارفرما)
بازیابی داده ها
- در صورت درخواست کارفرما و یا در صورت جابه جایی سرور
نحوه نگهداری سیستم عامل و سخت افزار
بازدید دوره ای از سرورهای تحویل شده به مجری از سوی کارفرما
اتصال سیستم مانیتورینگ مجری به سیستم عامل و سخت افزار تحویل شده از سوی کارفرما
اعلام مشکلات بوجود آمده بر روی سخت افزار از سوی مجری به کارفرما مانند: پر شدن فضای هارد و کمبود فضای رم سرورهای تحویل شده و...
نصب مجدد سیستم عامل و نرم افزار های موضوع قرارداد در صورت نیاز کارفرما و یا تحویل سخت افزار فیزیکی جدید