با توجه به برنامههای مستمر سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در جهت ارتقاء وضعیت ارائه خدمات ایمنی و آتشنشانی در مناطق و به منظور پایش عملکرد و ساماندهی وضعیت پایگاههای آتشنشانی ، “سامانه ثبت حوادث و عملیات پایگاههای آتشنشانی ” سامانه آتش نشانی طراحی گردیده است.
هدف از نصب و راه اندازی این سامانه تهیه آمار دقیق در راستای آسیب شناسی و برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح پیشگیری و کیفیت خدمت رسانی در کمترین زمان ممکن است.
در این سامانه اطلاعاتی از قبیل زمان حضور نیروها در محل حادثه، نوع حوادث(آتشسوزی، تصادفات و….)، برآورد میزان خسارات وارد شده، وضعیت پوشش بیمهای، مشخصات فردی آسیب دیدگان و میزان آسیب دیدگی آنها ذکر شده است.
قابلیت ها و امکانات نرم افزار آتش نشانی پیوند
- امکان تعریف ایستگاه های مختلف
- امکان تعریف مامورین
- امکان ثبت ماموریت
- امکان ثبت پیش نویس گزارش آتش سوزی/ حادثه
- امکان ثبت گزارش حادثه واحد امداد و نجات
- امکان فیلتر نمودن فیلدهای اطلاعاتی
- امکان بایگانی اسناد و صورتجلسات
- امکان برگزاری جلسات آنلاین
- امکان ثبت آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی
- فرم ارزشیابی عملکرد پرسنل
- امکان جستجو پیشرفته
- امکان گزارش گیری های مدیریتی
- تهیه گزارش عملکرد به صورت هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه
ساماندهی پایگاه های آتش نشانی با سامانه آتشنشانی پیوند
از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه امکان سفارشی سازی آن می باشد. از قابلیت های کاربردی پیشنهادی می توان به ارتباط GIS و مشخص نمودن مکان حادثه اشاره نمود.