مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) یک رشته سازمانی است که در آن شرکت یک گام به عقب برمیدارد و به همه ی فرآیندها به طور کلی و جداگانه نگاه میکند. وضعیت فعلی را تجزیه و تحلیل و زمینه های بهبود را برای ایجاد یک سازمان کارآمدتر و مؤثرتر شناسایی می کند.
مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) نحوه ایجاد، ویرایش و تجزیه و تحلیل فرآیندهای قابل پیش بینی است، که هسته اصلی کسب و کار آن شرکت را تشکیل می دهد.
هر بخش در یک شرکت مسئول گرفتن مقداری مواد خام یا داده و تبدیل آن به چیز دیگری است. ممکن است یک یا چند فرآیند اصلی وجود داشته باشد که هر بخش مدیریت می کند.