BPMS بخشی از BPM است که نرمافزار مدیریت فرآیند کسب و کار (یا سامانه) آن است که نرمافزاری است که فرایندها ، خودکار سازی ، اجرا و نظارت بر فرایندها را دنبال میکند و از نظم BPM در همه مراحل آن پیروی میکند.
فناوری اطلاعات برای حمایت و توانمندسازی سازماندهی فرآیندهای پیچیده ، با هدف ایجاد موفقیت و چابکی بیشتر در کلیه فعالیت های شرکت ، اعم از مدیران ارشد یا تولید ، وارد می شود.
با استفاده از این نرم افزار ، شرکت ها می توانند تمام فرایندهای خود را به صورت شفاف ترسیم کرده و به صورت خودکار در اختیار همه افرادی که در وظایف دخیل هستند قرار دهند. این کار را آسان تر می کند:
فرآیندهای سرتاسری را کنترل کنید
تنگناها را زود تشخیص دهید
اولویت بندی فرایندها با توجه به نیازهای شناسایی شده
بهبود مقیاس در تحویل نرم افزار خودکار
تعیین اهداف و شاخص های عملکرد(KPI)
استانداردهای کیفیت را ایجاد کنید
تولید گزارشات ، نمودارها و داده های پیشرفته در زمان واقعی
گردش کار را بین بخشها و سیستمهای مختلف متصل کنید
تصمیم گیری آگاهانه
نمونه اولیه و راه حل های آزمایشی (زمان عرضه به بازار)
و موارد دیگر
شایان ذکر است که برای دستیابی به نتایج مختلف ذکر شده ، مهم است که از BPMS خود حداکثر استفاده را ببرید ، نه تنها خود را محدود به مدل سازی و مستندسازی کنید ، بلکه فرآیندهای تجاری خود را نیز خودکار کنید.