دستیار یک سازمان باید بتواند رویکرد داده محوری را در پیش بگیرد تا با سیستمی کردن فرایندها، سازمان چابک (Agile) شود و خروجی آن می شود سازمانی با عملکرد بهتر و مطمئن. سیستم های اتوماسیون اداری و فرآیندها قابلیت نگه داری و واکاوی حجم وسیعی از داده ها را دارند، به طوری که علاوه بر به جریان انداختن تمامی مکاتبات اداری، فرآیندهای مورد نیاز را مکانیزه می کنند از فرآیندهای پرسنلی مانند ارزیابی عملکرد، آموزش، دریافت مرخصی، ماموریت گرفته تا فرآیندهای تولید، انبار، خرید، مدیریت ارتباط با مشتری و …. و باعث می شود مسائل برای کلیه کارکنان روشن باشد و کارها به صورت ساده برگزار شود. سیستم اتوماسیون اداری و فرآیندها پیوند، ضمن سادگی در عملکرد و کاربر پسندی، کارآمدی لازم را دارد که ضمن مدیریت مکاتبات مکانیزه کردن فرآیندها به سادگی و تولید گزاراشات موثر به عنوان یک دستیار قابل اتکا در سازمانتان مستقر شود.