در عصر جديد، با توجه به پيشرفت تكنولوژي و تسريع كارها، روشهاي سنتي نميتوانند جايي در زندگي جديد داشته باشند. به همين دليل مديران براي بهبود سطح مديريتی و نظارت بهتر بر عملكرد پرسنل و در نتيجه سرعت بخشی كار مراجعه كنندگان، به سمت سيستمهاي سازمان الکترونيک روی آوردهاند. سیستم های گردش مکاتبات، با خودکار سازی بسیاری از مکاتبات اداری قادر به صرفه جویی های قابل ملاحظه ای در سازمان می گردند. این صرفه جویی ها می تواند شامل کاهش مصرف کاغذ در سازمان، کاهش مراجعه ارباب رجوع به سازمان و در نتیجه کاهش بسیاری از مشکلات، استفاده درست از نیروها در مکانهایی که واقعا نیاز به حضور آنها باشد. البته همه این موارد منوط به کامل بودن سیستم و استقرار درست و صحیح آن در سازمان می باشد. در این مقاله قرار است نکاتی درباره انتخاب بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری بیان نماییم.