اتوماسیون اداری انواع سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای را توصیف می کند که برای ساخت ، ذخیره ، مدیریت و انتقال داده های اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اساسی روزانه استفاده می شود. به عنوان مثال ، نرم افزار اتوماسیون اداری را می توان در اکثر مشاغل اداری کوچک و متوسط یافت که به مدیریت کاغذ و ارتباطات کمک می کند. بیشتر نرم افزارهای اتوماسیون اداری برای مدیریت وظایفی مانند تهیه و مدیریت اسناد اداری ، تقویم ، زمان سنجی ، ایمیل ، پیگیری پروژه ، فکس و موارد دیگر استفاده می شود. بسیاری از مشاغل از چنین نرم افزاری برای ادغام سیستم های مالی خود یا انجام و مدیریت حقوق و دستمزد استفاده می کنند.