نرم افزار CRM مجموعه ای یکپارچه از برنامه های ابری مانند بازاریابی، فروش و خدمات است که داده های مشتریان را جمع آوری و ذخیره می کند. نرم افزار crm خوب یک پلت فرم متمرکز برای تیمهای فروش فراهم میکند تا تعاملات با مشتری را مدیریت و فعالیتها را اولویتبندی کنند تا هیچ مشتری احساس نادیدهگرفتن نکند و در نتیجه تجربه مشتری (CX) آنها را افزایش دهد.
نرم افزار سی آر ام یکی از مهمترین ابزارهای فروش است. این چیزی بیش از یک سیستم مدیریت تماس است. اگر CRM با تمام ظرفیت خود استفاده شود، به نمایندگان فروش اجازه می دهد زمان بیشتری را با مشتریان بالقوه بگذرانند. هر چه زمان بیشتری با مشتریان سپری شود، معاملات بیشتری بسته می شود و مشتریان وفادار بیشتری باقی می مانند.
شرکت ها در هر اندازه با استفاده از یک راه حل CRM کاملاً یکپارچه و متقابل سود خواهند برد.
نرم افزار crm چیست ؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مجموعه ای از استراتژی هایی است که کسب و کارها برای مدیریت روابط خود با مشتریان استفاده می کنند.هدف اصلی نرم افزار CRM سازماندهی و متمرکز کردن اطلاعات مشتری شما به گونه ای است که دسترسی به آن آسان تر باشد. CRM می تواند به شما کمک کند گردش کار اداری روزانه را خودکار کنید و در زمان صرفه جویی می کند.
بیشتر بخوانید: نرم افزار crm چیست؟
دلایلی که نشان می دهد به نرم افزار CRM نیاز دارید
یک سیستم CRM با ذخیره و مدیریت هوشمند اطلاعات مشتریان، تعداد سرنخهای ورودی را افزایش میدهد و به تیم بازاریابی شما کمک میکند تا مشتریان جدید را سریعتر پیدا کنند. در اینجا ۸ دلیلی که نشان می دهد چرا به یک نرم افزار crm نیاز دارید آورده شده است.
1- فروش یک مبارزه است
در برخی مواقع، همه شرکت ها نیاز به ورود به بازارهای جدید یا معرفی محصولات جدید دارند. اما اگر در تلاش هستید تا با کسبوکاری که اکنون ایجاد میکنید همگام شوید، ممکن است لازم باشد روی یک راهحل یکپارچه CRM سرمایهگذاری کنید. یک نرم افزار CRM خوب میتواند سرنخهای فروش شما را دستهبندی، تجزیه و تحلیل و اولویتبندی کند تا تیم فروش شما بتواند روی فرصتهایی که احتمالا بسته میشوند تمرکز کند و پاسخهای دقیقی را به مشتریان ارائه دهد
بیشتر بخوانید: هدف از خرید نرم افزار crm چیست ؟
2- ایجاد پروفایل های مشتری دشوار است.
اگر نمی توانید داده مشتری خود را پیدا کنید، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که زمان ایجاد نمایه مشتری ایده آل خود را حدس بزنید. در اینصورت، شما نمی تونید فعالیت های تیم فروش خود را بررسی کنید. برای فهمیدن این اطلاعات، باید جلسات وضعیت بیشتری برگزار کنید، فروشندگان خود را از مشتریان دور و موضوع را تشدید کنید.
3- خدمات مشتری خوب نیست
اگر نمایندگان پشتیبانی شما به مسائل مشتری واکنش نشان می دهند و فعالانه با مشتریان کار نمی کنند، وقت آن رسیده است که روی یک ابزار CRM برای تیم خدمات خود سرمایه گذاری کنید، ابزاری که می تواند دیدی یکپارچه از مشتری به شما بدهد تا نمایندگان بتوانند خدمات فوق العاده ای ارائه دهند.
4- بخش های بازاریابی و فروش با هم همکاری نمی کنند.
بدون همکاری شفاف بین تیم ها، مشتریان از بین خواهند رفت.
همسو کردن فرآیندهای تجاری بین فروش، خدمات مشتری، بازاریابی و حتی برخی از نقشهای پشتیبان (مانند صورتحساب، موجودی، یا تدارکات) یک امر دشوار است. اما اگر تمام اجزای یک CRM یک مدل داده مشترک را به اشتراک بگذارند، همه کارکنان می توانند به داده ها دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند.
نرم افزار crm می توانند به طور مشترک کار کنند و بینش ها، سرنخ ها، مشکلات و سابقه خرید را به اشتراک بگذارند. هنگامی که اطلاعات بین تیم ها به اشتراک گذاشته می شود، بهره وری و کارایی بیشتر می شود، و کل شرکت شما به عنوان یک واحد منسجم برای مشتری ظاهر می شود.
5- حساب های با ارزش بالا ناشناخته هستند.
شما نمی خواهید مشتریانتان احساس نادیده شدن کنند، اما اگر ندانید مشتریان چه کسانی هستند، این کار سخت است. ابزار مناسب CRM می تواند مشتری را شناسایی کند تا هر کارمندی که با مشتری روبرو است بتواند آنها را پیکیری کند، مشوق های مناسب را ارائه و آنها را برای افزایش وفاداری مشتری پرورش دهد.
6- مخاطبینتان قابل شناسایی نیستند.
راهحلهای CRM میتوانند به پیگیری مخاطبین در یک کسبوکار کمک کنند و به تیمهای فروش و بازاریابی اجازه دهند ارتباطات را شخصیسازی کنند. راه حل های خوب CRM می توانند اطلاعات حساب و تماس خود را از طریق منابع داده تکمیل کنند تا همه اطلاعات کامل و به روز باشد.
7- اطلاعات مشتری ناقص یا نادرست است.
داده های ناقص یک مشکل بزرگ برای برندها در سراسر جهان است. راهحلهای خوب CRM بهطور خودکار اطلاعات حساب و تماس شخص ثالث را به سیستم CRM شما منتقل میکنند و اطلاعات گمشدهای را که فروشندگان از قلم انداختهاند پر میکنند و هوشمندانه موارد تکراری را حذف میکنند.
8- پیش بینی و گزارش دهی مشکل است.
اگر برای ایجاد گزارش ها زمان زیادی را صرف میکنند و یا گزارشتان نادرست هستند. گزارش های اشتباه منجر به برنامه ریزی و پیش بینی اشتباه می شود. در حالی که کارهای اداری وقت گیر، تیم فروش شما را از انجام کاری که باید انجام دهد، یعنی فروش، باز می دارد. یک سیستم CRM خوب دادهها را در یک مکان مرکزی و به راحتی در دسترس نگه میدارد و گزارشدهی و پیشبینی دقیق را آسان میکند.
9- تحقیق و برنامه ریزی
اگر پیدا کردن مشتریان دشوار و فرآیندهای ساده فروش زمان بر است. یک سیستم crm خوب می تواند به نیروهای فروش کمک کند تا سریع تر مشتریان را پیدا کنند و فرآیندهای ساده به عنوان مثال، امضای الکترونیکی در CRM، پردازش خودکار سفارش… هر چیزی که فروش را آسانتر کند!
نکته اصلی در اینجا این است که یک سیستم CRM همه چیز را در جای مناسب قرار می دهد. هر اطلاعاتی که میخواهید به اشتراک بگذارید یا بررسی کنید. این امر تحقیق، برنامه ریزی، همکاری و استراتژی فروش را بسیار ساده تر می کند.
4 مزیت نرم افزار CRM
جدای از دلایلی که نیاز به CRM دارید، استفاده از نرم افزار CRM مزایای زیادی دارد. بیایید ببینیم که چگونه CRM به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندهای مدیریت و فروش خود را بهبود بخشند:
نرم افزار CRM تصویر کاملی از مشتری ارائه می دهد
یکی از مهمترین مزایای نرمافزار CRM این است که به شما امکان میدهد تصویر کاملی از مشتری خود ثبت کنید تا بتوانید اقدامات درستی برای فروش انجام دهید.با کمک این سیستم می توان داده های را بررسی کرد, به کاربران کمک می کند مخاطبان خود را بهتر بشناسید و عادات خرید مشتریان و نحوه ارتباط مشتریان با شرکت را درک کنند. وقتی این اطلاعات را بدانید، می توانید تجربه بهتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.
نرم افزار CRM داده های شما را در یک مکان ذخیره می کند
نرم افزار CRM داده ها را در یک مکان نگه می دارد. شما می توانید داده های زیادی از مخاطبان خود جمع آوری کنید و چیزهای زیادی در مورد آنها بیاموزید.
نرم افزار CRM تمام اطلاعات را در یک مکان جمعآوری میکند، بنابراین برای یافتن اطلاعات در مورد مشتریان احتمالی نیازی به جستجوی ندارید. CRM به کسب و کارها نیز کمک می کند تا تیم فروش خود را بهتر کنند.
نرم افزار CRM انسجام را با تیم فروش را افزایش می دهد
یکی از مهمترین مزایای نرم افزار CRM این است که به متحد کردن تیم فروش کمک می کند. چه تیم فروش 10 یا 100 نفره باشد، باید اطمینان داشت که همه اطلاعات یکسانی دارند. نرم افزار CRM تمام داده های شما را در یک مکان قرار می دهد و باعث انسجام تیم فروش می شود.
نرم افزار CRM در وقت شما صرفه جویی می کند
اگر میپرسید «آیا به CRM نیاز دارم»، پاسخ مثبت است و بزرگترین دلیل این است که در وقت صرفهجویی میکند. به قول معروف زمان پول است.CRM به کسبوکارها کمک میکند تا وظایفی مانند جمعآوری دادهها را خودکار کنند .این زمان صرفه جویی شده به تیم فروش اجازه می دهد تا انرژی بیشتری را صرف جذب مشتریان کنند.
اگر میخواهید تیم فروش خود را قادر کنید زمان بیشتری را برای جذب مشتری صرف کنند، از نرمافزار CRM استفاده کنید.
نرم افزار CRM ابری
نرم افزار CRM ابری , یک نرم افزار مبتنی بر ابر است که به شما این امکان را می دهد که به داده هایتان از هر مکان در دسترسی داشته باشید. مجهز بودن به فناوری مبتنی بر ابر، اتصال، برقراری ارتباط، اشتراکگذاری و مدیریت اطلاعات از یک مکان مرکزی را برای کارمندان آسان میکند. مزیت نرم افزار CRM مبتنی بر ابر این است که داده های کاربران در یک سرور نگه داشته می شوند و کارمندان می توانند به صورت مجازی با یکدیگر ملاقات کنند و در هر زمان از هر مکانی با هم تعامل داشته باشند.
آیا کسب و کار ها به CRM نیاز دارند؟
بله. اگر برای فروش سرنخ های ایجاد در سامانه را چک می کنند یا چرخه فروش طولانی دارید، به نرم افزار CRM برای مدیریت مشتریان خود و ارائه یک تجربه فروش یکپارچه نیاز دارند .
نرم افزار CRM برای مشاغل در هر اندازه ای عالی است زیرا به تیم شما کمک می کند تا ارتباطات و مدیریت رهبری را ساده کند، که باعث افزایش فروش در سازمان می شود.
نتیجه گیری
در این مقاله دلایلی که سازمان ها و یا کسب و کارها به سامانه crm نیاز دارند را بیان کردیم همان طور که در بالا گفته شد اگر سیستم crm به درستی مورد استفاده قرار بگیرد عملکرد تیم فروش نیز بهتر می شود.
اگر به دنبال crm هستید, نرم افزار crm پیوند می تواند به شما کمک کند. شرکت سماتوس با چند دهه تجربه در زمینه ارائه نرم افزار های جامع سازمانی توانسته مشتریان زیادی از سازمان های دولتی و خصوصی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نرم افزار crm با کارشناسان ما در تماس باشید.
سوالات متداول
نرم افزار crm چگونه به کسب و کارها کمک می کند ؟
نرم افزار CRM به کسب و کار این امکان را میدهد که داده های مهم را در یک نگاه ببینند. و می توانند گزارش ها را تولید و بررسی کنید. یک سیستم CRM خوب به کسب و کار ها امکان بررسی فعالیت های فروش و بازاریابی و … را میدهد.