همکاری کلید اصلی موفقیت در تجارت است. اما چگونه کسب و کارها همکاری خود را بهبود می بخشند؟ و آیا ابزارهای همکاری تیمی برای کسب و کارها وجود دارد؟ برای یادگیری پاسخ این سوالات و اطلاعات بیشتر در مورد همکاری تجاری، ادامه مطلب را بخوانید.
همکاری تجاری چیست؟
هر کسب و کاری برای رسیدن به اهداف خاصی کار می کند. همکاری یک رویکرد کاری است که در پاسخ به این اهداف پدید آمده است. همکاری تجاری روشی است که در آن افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می کنند. کسبوکارهایی که به طور مؤثر همکاری میکنند میدانند چگونه از تواناییها و مهارتهای منحصربهفرد هر یک از اعضا برای تکمیل اهداف خود استفاده کنند. آنها از یکدیگر ساخته می شوند و به عنوان یک واحد منسجم گرد هم می آیند.
برای دستیابی کامل به همکاری تجاری، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اهداف کلی شرکت شما، نوع همکاری تجاری که بهترین کار را برای سازمان شما دارد و ابزارهای همکاری تجاری که به آن نیاز دارید از جمله این عوامل هستند.
انواع همکاری تجاری
بیش از چند نوع همکاری در کسب و کار ها وجود دارد. این موارد شامل اما محدود به موارد زیر نیست:
• همکاری تیمی
این رایج ترین شکل همکاری تجاری است. در این نوع همکاری، هر یک از اعضای تیم می داند که چگونه به هدف کمک می کند و با اعضای تیم خود برای ترکیب نقاط قوت کار می کند.
• همکاری داخلی
صفحات ویکی یا تابلوهای بحث همه اشکال رایج همکاری داخلی هستند. این فرمت ها اشتراک گذاری اطلاعات در کل شرکت و همکاری در صورت نیاز را آسان تر می کند.
• همکاری خارجی
کسب و کارهایی که به دنبال به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان هستند ممکن است از همکاری خارجی استفاده کنند. این ممکن است یک ایمیل هفتگی حاوی اطلاعات یا یک پست رسانه اجتماعی باشد که مشارکت را تشویق می کند.
• همکاری شبکه
در این شکل از همکاری، همه افراد در شبکه یکدیگر را نمی شناسند. درعوض، افراد تخصص خود را اعلام می کنند و ممکن است با کسانی که مایل به همکاری هستند مطابقت داشته باشند یا آنها را جستجو کنند.
• همکاری ابری
هر کسی در این شبکه مشترک می تواند به اسناد ذخیره شده در ابر دسترسی داشته باشد و آنها را ویرایش کند. اطلاعات به راحتی بین اعضای تیم به اشتراک گذاشته می شود و همکاری می تواند در زمان واقعی در یک سند اتفاق بیفتد.
• همکاری ویدیویی
اتاق های کنفرانس مجازی ابزاری ضروری برای همکاری در یک محیط راه دور هستند. با در اختیار داشتن این پلتفرم ها، می توانید به راحتی با اعضای تیم و مشتریان همکاری کنید.
هر نوع همکاری تجاری بسته به نیازهای کسب و کار شما دارای مزایای منحصر به فرد خود است. مهم نیست که کدام را انتخاب کنید، سازمان شما از همکاری تجاری سود خواهد برد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد این مزایا بیشتر بدانید.
مزایای همکاری تجاری
همکاری تجاری فراتر از افزایش بهره وری تیم است. علاوه بر نتایج سریعتر، کسب و کار شما احتمالاً در چند زمینه دیگر نیز بهبود خواهد یافت، از جمله:
تعهد شغلی
هنگامی که کارمندان نقش خود را در یک تیم درک می کنند، به احتمال زیاد به طور موثر با اعضای تیم خود درگیر می شوند. دانستن اینکه در هنگام بروز مشکلات یا زمانی که یک وظیفه باید از طریق این تعامل انجام شود باید به چه کسی مراجعه کنید، می تواند بهره وری را بیشتر کند و نتایج کامل تری را به همراه داشته باشد.
کاهش هزینه
یکی از مزایای متعدد همکاری تجاری که اغلب نادیده گرفته می شود، کاهش هزینه است. فرآیندهای تجاری ناکارآمد می تواند منجر به تأخیر در تحویل پروژه شود که سپس منجر به افزایش هزینه می شود. با بهبود همکاری، هزینههای کمتری نیز به همراه دارد، زیرا پروژهها به موقع تمام میشوند و تحویل داده میشوند.
بهبود فرایند
داشتن ذهنیت رشد مستمر بخشی از موفقیت یک تجارت است. برای دستیابی به این رشد، کسب و کار شما باید در معرض بازخورد و بهبود باشد. با افزایش همکاری، تیم شما میتواند گلوگاههای رایجی را که نتایج را به تأخیر میاندازد و رشد کسبوکار را متوقف میکند، شناسایی کرده و در مورد آنها بحث کند. با اجرای تاکتیکهای جدید همکاری و سرمایهگذاری در ابزارهای همکاری برای کسبوکار، سازمان شما منابع مورد نیاز برای ایدهپردازی راهحلها و بهبود فرآیندهای کسبوکار را در اختیار خواهد داشت .
رضایت مشتری
بیشتر کارهایی که کسب و کارها انجام می دهند حول محور رضایت مشتری یا مشتری می چرخد. هم بهبود فرآیند و هم افزایش مشارکت کارکنان در داخل می تواند منجر به نتایج با کیفیت بالاتری شود. این نتایج باعث ایجاد محصولات یا خدمات بهتر می شود و مشتریان و مشتریان را راضی نگه می دارد.
ابزارهای همکاری تیمی برای تجارت
در این عصر دیجیتال، همکاری تجاری آسان تر از همیشه است. ظهور اتوماسیون به تنهایی باعث بهبود همکاری برای مشاغل در سراسر جهان شده است. در این قسمت چند مورد از ابزارهای همکاری اتوماسیون را برای مشاغلی که در حال تغییر روش نیروی کار هستند، بررسی می کنیم :
مدیریت کارها
اتوماسیون با ابزارهای مدیریت کار و پروژه جان می گیرد. هنگامی که یک کار ایجاد می شود، به طور خودکار به Timesheet یکی از اعضای تیم اضافه می شود و به آنها هشدار می دهد که چه کاری باید انجام شود. هنگامی که یک کار تکمیل شد، سایرین که روی آن پروژه کار می کنند به سرعت هشدار داده می شوند و می توانند مطابق با آن پاسخ دهند.
این وظایف را می توان با استفاده از ابزارهایی مانند اتوماسیون گردش کار و نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) مدیریت کرد. این ابزارها می توانند اتوماسیون را بیشتر بهبود بخشند و تکمیل پروژه را سرعت بخشند .
سیستم مدیریت اسناد (DMS)
با یک سیستم مدیریت اسناد (DMS)، تیم شما می تواند به راحتی اطلاعات را به طور موثر به اشتراک بگذارد. کاربران اضافه شده به DMS می توانند فایل ها را در یک مکان امن و راحت ایجاد، آپلود، ذخیره و به اشتراک بگذارند. اعضای تیم می توانند با خیال راحت اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و همکاری تجاری را در اسناد مشترک بهبود بخشند .
کنفرانس ویدیویی
در دنیایی که محیط کار از راه دور روز به روز رایج تر می شود، کنفرانس ویدئویی یک ابزار همکاری ضروری برای مشاغل است . Microsoft Teams، Skype، Google Meet و نرم افزار جلسات آنک همگی گزینههای مناسبی برای ملاقات با اعضای تیم در زمان واقعی هستند. با برنامهای مانند آنک ، میتوانید به سرعت جلسات ویدیویی ایجاد کنید. از طریق این ابزار همکاری تجاری، نیاز به سفر را از بین ببرید.
ذخیره سازی اسناد ابری
فضای ذخیره سازی ابری یک راه حل ایده آل برای مشاغل بدون DMS داخلی است. افرادی که در یک محیط راه دور کار می کنند می توانند اطلاعاتی را از یک شبکه مخابراتی که از هر جایی قابل دسترسی است آپلود و مشاهده کنند. این امکان همکاری کارآمد تجاری را بدون نیاز به حضور در دفتر فراهم می کند.
معرفی بهترین نرم افزار های کارتیمی
زمانی که به عنوان تیم بر روی پروژه ایی کار می کنید به ابزاری توانمند نیاز دارید که مدیریت پروژه راحت تر باشد و بقیه افراد تیم هم بتوانند به ان دسترسی داشته باشند.باتوجه به این که برخی از افراد در تیم از راه دور کار کنند نیاز به برنامه مدیریت کار ها است که راحت پیشرفت پروژه را پیکیری کنید. برخی از بهترین ابزار های مدیریت تیم شامل :
Trello
نرم افزار مدیریت پروژه Trello یک ابزار ساده است که به شما در مدیریت گردش کار و تعیین وظایف کمک می کند تا به راحتی پروژه خود را پیکیری کنید . با این ابزار می شود کارها و پروژه ها به راحتی سازماندهی می شوند و همچنین می توانید فایل ها را پیوست کنید و زمان تحویل را تعیین کنید. به طور کلی، ترلو ابزار قدرتمندی برای ترویج کار تیمی است.
Click up
تیمها میتوانند از نرمافزار Click up برای برنامهریزی، پیگیری و مدیریت هر مدل پروژهای، استفاده کنند. علاوه بر این، تیم ها می توانند با یکدیگر چت کنند، نظرات خود را اختصاص دهند، افراد یا گروه ها را برچسب گذاری کنند تا مطمئن شوند که وظایف طبق برنامه ریزی انجام می شود.
Wrike
Wrike یک ابزار جامع مدیریت تیم است که به سادهسازی فرآیندهای مدیریت پروژه و وظایف کمک میکند. همچنین دارای ویژگی های ردیابی زمان است که آن را به یکی از بهترین نرم افزارهای ردیابی زمان برای کارمندان و تیم های راه دور تبدیل می کند. قابلیت های نرم افزار شامل پیکیری پروژه ها همکاری بین افراد و گزارش تجزیه و تحلیل و … است.
Jira
جیرا (Jira) یک ابزار مناسب برای مدیریت پروژههای تولید نرمافزار است که از روش های توسعه چابک برای طراحی و انتشار نرم افزار استفاده میکند. با جیرا میتوانید اسکرام برد و بردهای کانبان ایجاد کنید و همچنین میتوانید از آن برای اندازهگیری و پیگیری عملکرد تیم ها در طی مسیر استفاده کنید. مدیریت پروژه جیرا قابلیت های زیادی دارد که مناسب تیم های توسعه نرم افزار است قابلیت هایی مانند رفع باک و انجام کار های تعیین شده و … است.
Asana
Asana یک ابزار مدیریت پروژه است که به شما امکان میدهد پروژهها را به بخشها و فهرستهای فرعی به همراه داشبورد تقسیم کنید تا ببینید چه مقدار از پروژه قبلاً تکمیل شده است. کارها را به همان روشی که در یک برنامه لیست کارهای انجام می دهید اضافه می کنید، مرتب می کنید و تکمیل می کنید، اما با همکاری و ویژگی های سازمانی که برای کار تیمی نیاز دارید.
اتوماسیون اداری پیوند
سامانه مدیریت کار و پروژه که یکی از زیر سیستم های نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب پیوند است که هدف ان مدیریت کارها و وظایف تیم ها و همچنین پیکیری پیشرفت پروژه است و قابلیت یکپارچکی با زیر سیستم های دیگه اتوماسیون اداری را نیز دارد.
رسیدن به همکاری سازمانی با مجموعه نرم افزارهای پیوند
چرا استفاده از ابزارهای همکاری تیمی برای تیم ها مفید هستند ؟
- با کمک ابزار های همکاری تیمی , همه افراد می توانند برای یک هدف کار کنند
- می توان گردش کار , کارآمد ایجاد کرد.
- استفاده از ابزار باعث سرعت بخشیدن به فرآیندهای بازخورد طراحی می شود
- پیدا کردن تغییرات پروژه و کارها
- فعال سازی همکاری بلادرنگ
- ادغام یکپارچه با ابزارهای دیگر
- سازماندهی فایل ها