توسعه سامانه های رایانه ای سماتوس

چرا مدیریت فرآیند کسب و کار؟

چرا مدیریت فرآیند کسب و کار؟

آیا می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید؟ اگر بله، پس باید درباره مدیریت کسب و کار بیشتر بدانید. راه اندازی یک کسب و کار،فراتر از ارائه چیزی منحصر به فرد به مخاطبان هدف شماست. برای موفقیت، باید روی بهبود هر فرآیند تجاری تمرکز کنید. اینجا جایی است که مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) مفید است.

افراد زیادی BPM را نمی شناسند و اینکه چگونه می تواند به کسب و کار آنها کمک کند تا به ارتفاعات جدیدی برسد. این پست نگاهی عمیق به مهمترین دلایلی دارد که چرا هر شرکتی باید فرآیندهای تجاری خود را مدیریت کند.

مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

مدیریت فرآیند کسب و کار

قبل از بررسی دلایل اهمیت آن، درک BPM ضروری است. همانطور که توسط گارتنر تعریف شده است، این رشته ای است که بر بهبود عملکرد تجاری از طریق ایجاد چابکی تجاری تمرکز دارد.

برای درک بهتر BPM، باید تجارت خود را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید. BPM به عنوان ابزاری عمل می کند که از طریق آن می توانید تک تک اجزای موتور را برای دستیابی به بهترین عملکرد تنظیم کنید.

مدیریت فرایند کسب و کار چه می کند؟

هر سازمان تجاری، دارای فرآیندهای مشترکی است که برای دستیابی به هدفی ایجاد شده است. با این حال، برخی از فرآیندها به دلایل مختلف می توانند کند، اضافی، تکراری، غیرقابل اعتماد و ناکارآمد باشند.

از طریق BPM، تمام فرآیندهای تجاری به طور مداوم مورد بررسی قرار می گیرند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنند. با BPM، شرکت ها، فرآیندها و سیستم های خود را به طور مکرر ارزیابی می کنند تا عوامل مورد نیاز برای بهبود عملکرد را شناسایی کنند. هنگامی که یک کسب و کار هر فرآیند جدیدی را پیاده سازی می کند، BPM کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندها به راحتی یکپارچه می شوند.

مزایای مدیریت فرایند کسب و کار

مزایای مدیریت فرایند کسب و کار
1. کارایی را بهبود می بخشد

یکی از دلایل اصلی نیاز هر شرکتی به استفاده از BPM این است که به بهبود کارایی کمک می کند. اکثر سازمان ها با چالش مشابهی روبرو هستند که کاهش ناکارآمدی است زیرا باعث اتلاف وقت و هزینه می شود.

مطمئناً برخی از فرآیندها در محل کار وجود دارند که به اندازه لازم کار نمی کنند. با BPM، مدیریت می تواند به راحتی این فرآیندها و مشکلات آنها را شناسایی کند تا مراحل غیر ارزش افزوده را با سیستم های کارآمدتر جایگزین کند.

هنگام استفاده از BPM برای بهبود کارایی، اولین گام شامل شناسایی عملکرد فعلی است. سپس مراحلی برای ایجاد تغییرات اساسی در نظر گرفته می شود. با بهینه سازی فرآیندهای تجاری برای به حداکثر رساندن کارایی، هزینه ها کاهش می یابد و در زمان صرفه جویی می شود.

همانطور که کارایی بهبود می یابد، سطح بهره وری نیز افزایش می یابد. این به کاهش هزینه ها کمک می کند و به کسب و کار امکان می دهد مقرون به صرفه شود. علاوه بر این، شرکت هایی که از BPM استفاده می کنند شانس بیشتری برای رقابت پذیری نسبت به شرکت هایی دارند که از آن استفاده نمی کنند.

موثرترین استراتژی برای بهبود کارایی کسب و کار باید برای تحریک تغییر و اجرای بهبود در سراسر سازمان اتخاذ شود.

2. از انتقال دانش تجاری پشتیبانی می کند

دلیل دیگری که چرا BPM برای هر کسب و کاری بسیار مهم است این است که از انتقال دانش تجاری پشتیبانی می کند. از آنجایی که کارمندان باید در سن خاصی بازنشسته شوند و افراد به هر دلیلی می‌توانند سازمان را ترک کنند، کسب‌وکارها نمی‌توانند بدون اطمینان از انتقال دانش کسب‌وکار به کارمندان اجازه دهند از خانه خارج شوند.

با تمرکز بر BPM، می توان اطلاعات مهم را به دست آورد و برای استفاده در آینده ذخیره کرد.

وقتی کسب‌وکارها اطلاعات را مستند می‌کنند، شروع به جمع‌آوری پایگاه‌داده‌ای از دانش انباشته‌شده خود می‌کنند، که به آنها کمک می‌کند تا به کارایی بالاتری دست یابند. این به اشتراک گذاری فرآیندها، راهنمایی ها و سیاست ها بین کارگران، کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سازمان دانش تجاری را حفظ می کند.

3. یک چارچوب بهبود مستمر ارائه می دهد

برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز، شرکت ها نیاز به بهبود مستمر عملکرد خود دارند. یک چارچوب بهبود مستمر برای موفقیت یک شرکت حیاتی است زیرا می تواند خطاها را کاهش دهد، در هزینه ها صرفه جویی کند و محصول نهایی را به شدت بهبود بخشد.

یک راه عالی برای به دست آوردن چارچوبی برای بهبود مستمر، استفاده از BPM است. از آنجایی که بهبودهای کوچکی ایجاد خواهد شد، بهبود مستمر اثر بلندمدتی خواهد داشت. علاوه بر این، نمی توان یک تغییر بزرگ را به یکباره اجرا کرد.

از طریق BPM، این شرکت از نزدیک هر فرآیند تجاری را بررسی می‌کند و با استفاده از بینش‌های مبتنی بر داده، بهبودهایی را به صورت تدریجی انجام می‌دهد.

با وجود یک چارچوب بهبود مستمر، بهتر می‌توانید تغییرات در خواسته‌های مصرف‌کننده را تشخیص دهید و به آنها پاسخ دهید.

برای دستیابی واقعی به بهبود مستمر، مشارکت کامل و حمایت کارکنان ضروری است، بنابراین شرکت ها باید فرهنگ بهبود مستمر را در محل کار ایجاد و تغذیه کنند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *

Call Now Button