بسیار مهم است که کسب و کارهای بزرگ سیستم جامعی برای مقابله با فرآیندهای پیچیده فروش داشته باشند. بهترین نرم افزار CRM با تمام امکاناتی ضروری که یک کسب و کار به آن نیاز دارد می تواند به فرآیند های فرپش سازمان کمک کند.
نرم افزار CRM می تواند همه چیز را از روابط با مشتری گرفته تا فرآیندهای فروش مدیریت کند و آنها را در یک سیستم یکپارچه گرد هم آورد . از آنجایی که فرآیندهای CRM همگی فرآیندهای مشتری محور هستند، کسبوکارهای بزرگ خیالشان راحت است، چون که میدانند حتی پیچیدهترین فرآیندها نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و افزایش فروش با نظارت بر مشتریان ،که شامل : ایجاد سرنخ تا بسته شدن قرارداد فروش و پیکیری مشتری، کمک کند.
ما در این مقاله ۱۱ ویژگی ضروری نرم افزار CRM را بیان خواهیم کرد که می تواند کارایی کسب و کار را بهبود بخشد و برای سازمان ها مناسب باشد .
بیشتر بخوانید : همه چیز درباره نرم افزار ارتباط با مشتری crm
ویژگی های کلیدی بهترین نرم افزار CRM
نرم افزار CRM خوب ویژگی های کلیدی زیادی باید داشته باشد که به عنوان بهترین نرم افزار CRM شناخته شود. این نرم افزار میتواند بخش بزرگی از حجم کار را به خود اختصاص دهد، تمام فرآیندهای فروش را خودکار میکند و در عین حال به کسبوکارها این امکان را میدهد تا به طور مؤثر مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را مدیریت کنند.
شما باید قبل از خرید، ویژگیها و قابلیتهای کلیدی موجود را بررسی کنید، و بر آنچه در بازار موجود است و کارکردهای خاصی که کسبوکار شما نیاز دارد تمرکز کنید. پلتفرم ها بسیار متفاوت هستند، بنابراین با تعریف نیازهای خود و سپس تحقیق خوب شروع کنید.
در ادامه برخی از امکانات نرم افزار CRM برسی شده است :
1. مدیریت تماس ها
این قابلیت به شما امکان می دهد تا مخاطبین خود را تقسیم بندی، سازماندهی و داده های مهم مشتریان را جمع آوری کنید.نام و آدرس مشتریان، حتی حساب رسانه های اجتماعی ممکن است درج شود. ویژگی که برای تماس امرزوه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین مطمئن شوید طرحی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و فیلدهایی که به روشی منطقی چیده شده اند.
2. مدیریت فرصت های فروش
کمی کردن فرصت های فروش به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نوع مشتریانی که تبدیل می شوند را ردیابی کنید
3. ردیابی تعامل
ردیابی تعاملات و اضافه کردن یادداشت ها باعث می شود تاریخچه تعامل با مخاطبین در دسترس و در آینده آنها را دنبال کنید.
۴. تجزیه و تحلیل مشتری
تجزیه و تحلیل مشتری یکی از ویژگی های یک سیستم CRM است که کسب و کارها را قادر می سازد تا داده های مشتری را تجزیه و تحلیل کنند و درک درستی در مورد رفتار مشتری به دست آورند. با درک رفتار مشتری، کسب و کارها می توانند تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنند. آنها تجربه مشتری را بهبود می بخشند، وفاداری مشتری را افزایش می دهند و باعث رشد کسب و کار می شوند.
به طور کلی، تجزیه و تحلیل رفتار مشتری برای بهبود تجربه و رشد کسب و کار بسیار مهم است. با استفاده از یک سیستم CRM با ویژگیهای قوی تجزیه و تحلیل مشتری، کسبوکارها میتوانند درک درستی از رفتار مشتری کسب کنند، فرصتهای رشد را شناسایی کنند و استراتژیهای فروش و بازاریابی خود را برای بیشترین تاثیر بهینه کنند.
بیشتر بخوانید : انتخاب سیستم های اتوماسیون اداری مناسب
5.گردش کار
گردش کار یکی از ویژگی های مهم سیستم CRM است. این ویژگی به کسب و کارها کمک می کند تا کارهای تکراری را خودکار کرده و فرآیندهای خود را ساده کنند. با خودکارسازی وظایفی مانند رهبری، پیگیری ارتباطات و ورود داده ها، کسب و کارها می توانند در زمان صرفه جویی کنند، کارایی را بهبود بخشند و بر فعالیت های استراتژیک تر تمرکز کنند.
این ویژگی به کسب و کارها امکان می دهد وظایف و فرآیندها را بر اساس محرک ها یا رویدادهای خاص خودکار کنند که شامل توانایی ایجاد گردش کار خودکار است که سرنخها را از طریق قیف فروش هدایت میکند، پیگیری ارتباطات را خودکار میکند، و وظایف را به نمایندگان فروش واگذار میکند.
6. گزارش ها و داشبورد
با استفاده از داشبوردها و گزارش های سفارشی می توان آمار را مشاهده کرد. داده ها در زمان واقعی ارائه می شوند و می توانند از هر درگاهی برای استفاده توسط پرسنل فروش، بازاریابی و خدمات مشتری قابل دسترسی باشند. با استفاده صحیح از این آمار، مزیت رقابتی واقعی به دست می آورید زیرا در مورد پیش بینی ها و بینش ها حدس و گمان حذف می شود. گزارش ها را می توان سفارشی کرد و در تیم فروش و بازاریابی به اشتراک گذاشت .
به طور کلی، گزارشدهی و داشبورد مؤثر برای نظارت بر عملکرد، شناسایی فرصتهای رشد و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده بسیار مهم هستند. با استفاده از یک سیستم CRM با ویژگیهای گزارشدهی و داشبورد قوی، کسبوکارها میتوانند بینشی در مورد عملکرد خود کسب کنند، استراتژیهای فروش و بازاریابی خود را بهینه کنند و رشد کسبوکار را هدایت کنند.
7. پیش بینی در فروش
این ویژگی به کسب و کارها کمک می کند تا درآمد فروش آینده را پیش بینی کنند و تصمیمات مبتنی بر داده های موجود بگیرند. با تجزیه و تحلیل داده ها و روندهای فروش گذشته، کسب و کارها می توانند بینشی در مورد رفتار مشتری به دست آورند، زمینه های بهبود را شناسایی کنند و عملکرد فروش آینده را پیش بینی کنند.
به طور کلی، پیش بینی فروش موثر برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده که باعث رشد کسب و کار می شود، بسیار مهم است. با استفاده از یک سیستم CRM با ویژگی پیشبینی فروش، کسبوکارها میتوانند بینشی در مورد رفتار مشتری به دست آورند، فرصتهای را شناسایی کنند و فرآیندهای فروش خود را برای حداکثر بهرهوری و درآمدزایی بهینه کنند.
8. یکپارچگی با سایر ابزارها
یکپارچگی با سایر ابزارها یکی دیگر از ویژگی های مهم سیستم CRM است. این ویژگی کسب و کارها را قادر می سازد گردش کار خود را ساده کرده و بهره وری را بهبود بخشند. با ادغام سیستم CRM با ابزارهای دیگر مانند نرم افزار بازاریابی ایمیلی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و نرم افزارهای پشتیبانی مشتری و غیره ، کسب و کارها می توانند داده های خود را متمرکز کرده و فرآیندهای خود را خودکار کنند.
با استفاده از یک سیستم CRM با قابلیت های یکپارچه سازی قوی، کسب و کارها می توانند داده های خود را متمرکز کرده و فرآیندهای خود را خودکار کنند.
9. قابلیت های سفارشی سازی
10. ذخیره سازی و امنیت داده ها
امنیت داده ها یک ویژگی مهم در CRM است. نرم افزار CRM حاوی اطلاعات مشتریان مانند داده های فروش و اطلاعات مالی شرکت هستد.
نرم افزار CRM باید امکان کنترل امنیت داخلی با دسترسی مبتنی بر نقش کارمندان را فراهم کند. با استفاده از این ویژگی شما می توانید اطلاعات و ویژگی های خاص را به افراد خاصی در سازمان خود محدود کنید.
۱۱. پشتیبانی و آموزش فروشنده
اگرچه از نظر فنی پشتیبانی و آموزش یکی از ویژگی های CRM نیست ،اما سطح خدمات شرکت ارائه دهنده CRM یکی از ویژگی های مهم است. خدمات مشتری می تونه راه اندازی نرم افزار و یا آموزش کارمندان برای استفاده از ویژگیهای آن، یا قرار دادن کارشناس برای عیبیابی مشکلات در صورت بروز، شما فروشندهای میخواهید که فراتر از آن باشد.
وقتی نوبت به پیاده سازی نرم افزار CRM می رسد، به دنبال شرکتی باشید که آموزش ها، فیلم ها یا جلسات آموزشی را در دسترس مشتریان قرار دهد.
نتیجه گیری
در نتیجه، یک نرم افزار crm خوب ابزار ضروری برای مدیریت ارتباطات مشتری و رشد کسب و کار است. هنگام انتخاب نرم افزار CRM، کسبوکارها باید به دنبال ویژگیهای کلیدی مانند مدیریت تماس، مدیریت فرصت های فروش، ردیابی تعامل، پیشبینی فروش، تجزیه و تحلیل مشتری، گردش کار، گزارشدهی و داشبورد ، ادغام با ابزارهای دیگر، قابلیت سفارشیسازی و اتصال به بخشهای دیگر باشند.
خیلی مهم که گزینه های موجود را به دقت بررسی کنید و سیستمی را انتخاب کنید که با نیازها و اهداف منحصر به فرد کسب و کار هماهنگ باشد.
شرکت سماتوس با ارائه نرم افزار CRM با توجه به استانداردهای موجود طراحی و پیاده سازی شده است و می تواند به سادگی ارتباط بین سازمان و مشتریان را با توجه به شرایط مختلف حفظ کند.