اتوماسیون اداری ابزاری است که داده ها را قادر می سازد بدون دخالت و عدم دقت بشر به تنهایی از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل شوند. این ابزارها به سازمانها کمک می کنند تا وظایف و فرایندهای روزمره را به طور ایمن جمع آوری ، مدیریت، تجزیه و تحلیل کنند.
البته برای اتوماسیون اداري تعاریف متعددی انجام شده است از جمله:
ویکی پدیا : اتوماسیون اداري به ماشین آلات و نرم افزارهای رایانه ای متنوعی گفته می شود که برای ایجاد دیجیتال، جمع آوری، ذخیره ، دستکاری و پخش اطلاعات دفتری مورد نیاز برای انجام کارهای اساسی استفاده می شود. ذخیره سازی داده های خام ، انتقال الکترونیکی و مدیریت اطلاعات کسب و کار الکترونیکی از فعالیت های اساسی سیستم اتوماسیون اداري است. اتوماسیون اداري به بهینه سازی یا خودکارکردن رویه های موجود دفتر کمک می کند.
در ویکی پدیا فارسی به آن خودکارسازی اداری می گویند. اتوماسیون اداري به مجموعهای از روشهای کاری، نرمافزار و سختافزار رایانه، که برای ذخیره ،بازیابی، مبادله اسناد و اطلاعات اداری استفاده می گردد، گفته می شود.
یکی از مزیت های اتوماسیون پیوند سادگی کار و محیط کاربری راحت این سیستم هست
با سلام
مقاله نسبتا خوب و ساده ای بود. فقط مساله اصلی که در مورد سیستم های اتوماسیون اداری توی سازمان وجود داره گارد کاربران هست. عموما دوستان ترجیحشون کار کردن به روشهای سنتی یا در محیط هایی مثه تلگرام و واتساپ هست.
بله دقیقا درسته دلایلی مثل ترس، نداشتن آگاهی و امنیت باعث میشه مقاومت در برابر تغییرات زیاد باشه. اما با بیان مزایای سیستم، آموزش مناسب و به موقع و ایجاد انگیزه در آنها باید این رفتار را مدیریت کنیم.